Trenčín: Doprava okolo Auparku si vyžiada desiatky miliónov korún

15. 11. 2008

Trenčín – Výstavba Auparku v centre Trenčína si vyžiada radikálnu zmenu dopravy v tejto časti mesta. Investor už prisľúbil, že bude znášať všetky náklady na riešenie dopravy, ktorá priamo súvisí s výstavbou obchodného centra. Definitívne riešenie by malo byť podľa primátora Branislava Cellera (SDKÚ-DS) známe a kompetentnými orgánmi odsúhlasené v marci budúceho roka. Náklady sa vyšplhajú na desiatky miliónov korún. Celler doplnil, že mesto rieši dopravu komplexne aj v súvislosti s modernizáciou železnice a prekládkou trate, ktorá uvoľní pri rieke Váh približne osem hektárov pozemkov.

Trenčín trpí dennodennými zápchami aj preto, že v meste je len jediný cestný most cez Váh. Práve hlavný zjazd z mosta do centra má pri výstavbe Auparku zmiznúť, ostane už len jeden. "Je predčasné obávať sa dopravnej situácie, dopravu navrhneme tak, aby návštevníci mesta nepociťovali diskomfort,“ povedal hovorca investora HB Reavis Roman Karabelli. Pri nákupnej špičke, napríklad pred Vianocami, investor očakáva dennú návštevu tri- až päťtisíc aut.

Výstavba obchodného centra si vyžiada viac ako jednu miliardu korún (33,19 miliónov €). Exteriér obchodného domu zatiaľ na meste neriešili. "Budeme si uplatňovať posledné slovo, aby budova bola reprezentatívna, aby to bola možno iná budova ako v bratislavskej Petržalke. Budeme do toho aktívne vstupovať," povedal Celler.

Napriek tomu, že mesto už HB Reavis predalo väčšinu pozemkov a na účet dostalo aj väčšinu peňazí, v meste stále neutícha spor o to, či podobná stavba patrí do centra hneď vedľa pešej zóny. "Takáto stavba do širšieho centra nepatrí. Začína sa nám to tu množiť a mesto Trenčín sa stáva eldorádom stavebníkov, ktorí si tu stavajú ako chcú a úradníci mesta im až príliš vychádzajú v ústrety. Aupark by mal byť inde,“ povedal šéf najsilnejšej opozičnej strany Smer-SD Ladislav Pavlík. "Rozmýšľame tu ako ľudia na západe v 70. rokoch,“ povedal o preferovaní Auparku v centre nezávislý poslanec Robert Lifka, ktorý tvrdí, že podobná stavba nepatrí do zúženého centra s obrovskými problémami s dopravou. "Ja to beriem ako reálny fakt. Skrátka Aupark tu bude, teraz je len otázkou, ako sa to vymyslí tak, aby z neho bola pridaná hodnota, aby ľudia nechodili len do Auparku, ale chodili do mesta,“ povedal pre agentúru SITA koaličný poslanec Juraj Holubek (SDKÚ-DS).

Mesto v minulých rokoch predalo investori viacero parciel za rôzne sumy, celkovo to bolo 6700 štvorcových metrov pri priemernej sume 3050 korún za meter (101,24 €). Ďalšie pozemky sa vytvoria po zániku zjazdu z mosta. Výstavba Auparku by mala trvať 19 mesiacov, prenajímateľná plocha dosiahne viac ako 16 000 štvorcových metrov, vznikne 505 parkovacích miest.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...