Trenčín: Doprava okolo Auparku si vyžiada desiatky miliónov korún

15. 11. 2008

Trenčín – Výstavba Auparku v centre Trenčína si vyžiada radikálnu zmenu dopravy v tejto časti mesta. Investor už prisľúbil, že bude znášať všetky náklady na riešenie dopravy, ktorá priamo súvisí s výstavbou obchodného centra. Definitívne riešenie by malo byť podľa primátora Branislava Cellera (SDKÚ-DS) známe a kompetentnými orgánmi odsúhlasené v marci budúceho roka. Náklady sa vyšplhajú na desiatky miliónov korún. Celler doplnil, že mesto rieši dopravu komplexne aj v súvislosti s modernizáciou železnice a prekládkou trate, ktorá uvoľní pri rieke Váh približne osem hektárov pozemkov.

Trenčín trpí dennodennými zápchami aj preto, že v meste je len jediný cestný most cez Váh. Práve hlavný zjazd z mosta do centra má pri výstavbe Auparku zmiznúť, ostane už len jeden. "Je predčasné obávať sa dopravnej situácie, dopravu navrhneme tak, aby návštevníci mesta nepociťovali diskomfort,“ povedal hovorca investora HB Reavis Roman Karabelli. Pri nákupnej špičke, napríklad pred Vianocami, investor očakáva dennú návštevu tri- až päťtisíc aut.

Výstavba obchodného centra si vyžiada viac ako jednu miliardu korún (33,19 miliónov €). Exteriér obchodného domu zatiaľ na meste neriešili. "Budeme si uplatňovať posledné slovo, aby budova bola reprezentatívna, aby to bola možno iná budova ako v bratislavskej Petržalke. Budeme do toho aktívne vstupovať," povedal Celler.

Napriek tomu, že mesto už HB Reavis predalo väčšinu pozemkov a na účet dostalo aj väčšinu peňazí, v meste stále neutícha spor o to, či podobná stavba patrí do centra hneď vedľa pešej zóny. "Takáto stavba do širšieho centra nepatrí. Začína sa nám to tu množiť a mesto Trenčín sa stáva eldorádom stavebníkov, ktorí si tu stavajú ako chcú a úradníci mesta im až príliš vychádzajú v ústrety. Aupark by mal byť inde,“ povedal šéf najsilnejšej opozičnej strany Smer-SD Ladislav Pavlík. "Rozmýšľame tu ako ľudia na západe v 70. rokoch,“ povedal o preferovaní Auparku v centre nezávislý poslanec Robert Lifka, ktorý tvrdí, že podobná stavba nepatrí do zúženého centra s obrovskými problémami s dopravou. "Ja to beriem ako reálny fakt. Skrátka Aupark tu bude, teraz je len otázkou, ako sa to vymyslí tak, aby z neho bola pridaná hodnota, aby ľudia nechodili len do Auparku, ale chodili do mesta,“ povedal pre agentúru SITA koaličný poslanec Juraj Holubek (SDKÚ-DS).

Mesto v minulých rokoch predalo investori viacero parciel za rôzne sumy, celkovo to bolo 6700 štvorcových metrov pri priemernej sume 3050 korún za meter (101,24 €). Ďalšie pozemky sa vytvoria po zániku zjazdu z mosta. Výstavba Auparku by mala trvať 19 mesiacov, prenajímateľná plocha dosiahne viac ako 16 000 štvorcových metrov, vznikne 505 parkovacích miest.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...

Otrasy z cesty sa prenášajú na môj dom. Ktorý úrad má povinosť nariadiť nápravu?

Pri našom dome vedie cesta 1. triedy. V poslednej dobe sa stav komunikácie zhoršil natoľko, že pri...

Čo je to jednoduchá stavba podľa stavebného zákona?

Stavebný zákon definuje takzvané "jednoduché stavby". Pozor, pod pojmom "drobné stavby" rozumie...

Čo je to drobná stavba podľa stavebného zákona?

Prečo rozlišovať, čo je a čo nie je drobná stavba? Pretože na drobné stavby nie je potrebné...

Sused chce postaviť dom 1 meter od môjho pozemku. Čo sa dá robiť?

Pokiaľ Váš sused ešte nemá vydané územné rozhodnutie resp. stavebné povolenie, uplatnite aktívne...

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.