Firma so štátnymi železnicami aktuálne rokuje. Dôvodom je to, že pri modernizácii trate musela zohľadniť všetky požiadavky investora.
TSS Grade unikla krachu a stavia železnice pre štát. Zdravotnej poisťovni najnovšie dlhuje asi 130 eur.
BRATISLAVA. V roku 2012 firma TSS Grade takmer zbankrotovala. Požiadala súd o ochranu pred veriteľmi, ten jej vyhovel a umožnil jej dlhy škrtnúť.
V tom čase subdodávateľom dlhovala viac ako 18 miliónov eur, nakoniec im vráti približne tri milióny.
Trnavskí stavbári ako lídri konzorcií majú dnes veľké železničné zákazky. Modernizujú 22kilometrový úsek medzi Považskou Teplou a Žilinou za viac ako 153 miliónov eur a približne 12kilometrový úsek medzi Zlatovcami a Trenčianskou Teplou približne za 244 miliónov eur.
TSS Grade pritom začala opäť dlhovať, tentoraz zdravotnej poisťovni Union. „Evidujeme nedoplatok 129,52 eura, ktorý vznikol po reštrukturalizácii,“ potvrdila SME vedúca oddelenia vymáhania pohľadávok Unionu Silvia Bobko Remenárová.
Ide o dlh z ročného zúčtovania za minulý rok. Či ho bude poisťovňa vymáhať, nepresnila, odkázla len, že dlh je súdne vymáhateľný.
„Nemám vedomosť o to, že by sme nejaké peniaze dlhovali. Ak však niečo dlhujeme, určite to zaplatíme. Platíme si všetko, čo si platiť máme,“ povedal šéf TSS Grade Dušan Chovanec.
Ak si firma odpíše dlhy z minulosti, neznamená to, že sa do dlhov opäť nemusí dostať, hovorí partner advokátskej kancelárie Maple&Fish Viliam Karas. Škrt mal podľa neho vyriešiť aktuálnu neschopnosť platiť za záväzky a vyvážiť riziko konkurzu.
Štátne Železnice Slovenskej republiky pred niekoľkými týždňami vypísali tender na modernizáciu takmer za 370 miliónov eur. Chovanec povedal, že o účasti v súťaži zvažujú. Pre firmu však dlhy na poistnom môžu znamenať stopku v štátnych zákazkách.
Z čias odpisovania dlhov TSS Grade zostali dlhy aj v Unione aj vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni. V prvej poisťovni ide asi o 1600 eur, v druhej o necelých 40tisíc.
Peniaze stavbári splácajú podľa reštrukturalizačného plánu. Chovanec hovorí, že ich firma zaplatí do konca roku 2017, keď jej končí povinnosť zostatok zo škrtnutých dlhov splácať.
Firme tiež hrozí, že s úsekom medzi Zlatovcami a Trenčianskou Teplou, ktorý podľa zmluvy má dokončiť v marci 2016, bude meškať. O koľko presne, Železnice SR ani firma nespresnili.
„Ku koncu septembra sa prestavalo takmer 53 percent z celkovej hodnoty zákazky,“ povedala hovorkyňa štátnych železníc Martina Pavliková.
Modernizáciu koľajníc platí štát zo svojho rozpočtu. Slovensko sa pre súdne spory eurofondov vzdalo.
Slovensku hrozí navyše žaloba Európskej komisie. Podnet do Bruselu podala firma Skanska, ktorá v tendri ponúkla o 40 miliónov eur nižšiu sumu ako TSS Grade.
Škrtnúť dlhy popri TSS Grade súdy a štát umožnili aj Doprastavu a Váhostavu. Doprastav vráti z necelých 24 miliónov eur, necelých sedem, Váhostav má postupne splatiť celý dlh. Dodávateľom dlhuje viac ako sto miliónov eur.
Trenčín, modernizácia železničnej trate
Polícia preveruje modernizáciu koľajníc za milióny eur
Brusel nepreplatí trať do Trenčianskej Teplej za štvrť miliardy eur
Štát stopol peniaze na železnicu v Trenčíne. Časť eurofondov musíme vrátiť
Vláda zrejme vyhodí železnicu pri Trenčíne z eurofondov
Zaplatí milióny za železnicu štát?
Brusel hrozí Slovensku žalobou, nepáči sa mu tender
Súd zrušil rozhodnutie ÚVO o železničnom tendri
Na dome má pre výstavbu železnice trojmetrové praskliny
Pre železničné projekty z Vážneho čias môžeme prísť o peniaze
V najväčšej zákazke uplynulého roka má prsty veľkopodnikateľ František Hodorovský
Hodorovský je v pozícii finančnej inštitúcie
Nitkami v TSS ťahá nenápadný magnát
Modernizácia železnice je ohrozená
Rybníček: Trenčín môže ostať rozkopaný pre cudziu chybu
Dobrodruhovia z tendrového úradu
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.