Najdlhší slovenský tunel je Branisko na D1. Po dokončení ho však prekoná tunel Višňové – Dubná skala pri Žiline.
Písmo:A-|A+ 1 4
BRATISLAVA. Diaľnica D1 má v okamihu svojho dobudovania spájať hlavné mesto Slovenska Bratislavu s Košicami. Napriek sľubom viacerých vlád sa ju stále nepodarilo dostavať, nový kabinet Roberta Fica hovorí, že ju dokončí do roku 2020.
Napriek tomu sa už teraz na nej nachádzajú viaceré stavby, ktoré držia rôzne prvenstvá. Slovenský megatunel je už niekoľko rokov Branisko. Nielen pre dĺžku 4 975 metrov, ale skôr pre finančné škandály. Výstavba sa predražila asi trojnásobne, konkrétneho vinníka však zatiaľ nedokázali určiť ani švajčiarske súdy .
Funguje od 29. júna 2003, stále sa ním však po D1 jazdí iba v jednom tunelovom tubuse. Stavba druhého sa začne až po roku 2020. Branisko po dokončení v dĺžke, ale aj v množstve technických problémov, predbehne tunel tunel Višňové – Dubná skala (7 520 metrov).
Druhým najdlhším tunelom na Slovensku je bratislavská Sitina (D2). Na rozdiel od Braniska má dva tubusy (1 440 metrov a 1 415 metrov) a funguje od 24. júna 2007.
Tretím najdlhším je Bôrik na D1 medzi Mengusovcami a Jánovcami (tubusy majú 999 metrov a 993 metrov), funguje od 5. decembra 2009.
Diaľničný tunel Lučivná je na D1 najmenší. Okrem toho, že slúži ako biokoridor pre divú zver, zaujímavý je aj technológiou výstavby. Postavili ho v stavebnej jame, a potom zasypali, nerazili ho ako ostatné tunely.
Najdlhším mostným dilatačným celkom je diaľničná estakáda pri Považskej Bystrici (969 metrov). Hlavné z jeho 10 polí majú rozpätie 122 metrov. Funguje od 21. mája 2010. Technicky výnimočný most získal ocenenie Stavba roka 2010.
Medzi slovenské naj patrí aj viadukt Podtureň s dĺžkou 1 035 metrov ponad Váh medzi Liptovským Mikulášom a Liptovským Jánom.
Oficiálne najdlhší cestný most na Slovensku je Prístavný most v Bratislave. Spolu s príjazdovými estakádami meria 2 295 metrov.
Prístavný most je spolu s nájazdnými estakádami najdlhší na Slovensku.
Diaľnica D1 pri Hrádku za Piešťanmi nemá stredový deliaci pás. Mobilné betónové zvodidlá sa dajú odstrániť a trojkilometrový rovný úsek môže v prípade potreby slúžiť ako náhradná letisková dráha.
Most SNP v Bratislave je mostom s najväčším rozpätím na Slovensku (303 metrov).
Od februára je najvyšší na Slovensku most Valy v kysuckom Čiernom. Hrubú stavbu dokončili vo februári a jeho výška 84 metrov je porovnateľná s 33 poschodovou budovou.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Vláda sľubuje nový termín D1 do Košíc, je nerálny
Veľké diaľničné tendre stoja, stavbárov čaká od štátu málo práce
Nedokončená D1, či vlaková súťaž do Banskej Bystrice. Čo čaká nového šéfa dopravy?
Sieť robí, čo v minulosti kritizovala. Diaľnice chce stavať cez PPP projekty
Medzi prioritami budúcej vlády chýba dostavba úsekov D1 a D3
Vláda ide sľubovať v cestách aj to, na čo nemá peniaze
Počiatek: Diaľnice budeme musieť stavať cez PPP projekty
Protesty nepomohli. Ficova vláda tesne pred voľbami schválila kontroverzný obchvat Bratislavy
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.