Úrad zamietol námietku v tendri na výber mýta

11. 09. 2008

Bratislava - Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) v mýtnom tendri zamietol ako neopodstatnenú aj siedmu námietku od vyradených uchádzačov. Naposledy 8. septembra tohto roka odmietol námietku spoločnosti Elektrovod Holding, a.s. Bratislava, vedúceho člena slovensko-švajčiarskeho konzorcia ToSy, proti rozhodnutiu vyhlasovateľa súťaže Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Agentúru SITA o tom vo štvrtok informovala hovorkyňa úradu Helena Fialová. Námietka Elektrovodu Holding smerovala proti vysvetleniu ponuky, ktoré verejnému obstarávateľovi poskytol uchádzač SanToll a proti posúdeniu predmetného vysvetlenia zo strany NDS.

"Komisia úradu konštatovala, že verejný obstarávateľ v predmetnom procese postupoval v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní, a to z dôvodu, že vysvetlenie uchádzača SanToll bolo doručené v stanovenej lehote a zároveň jeho ponuka obsahovala požiadavky stanovené súťažnými podkladmi, ktoré boli predmetom vysvetlenia," zdôvodnil svoje odmietavé rozhodnutie ÚVO. Z uvedeného dôvodu vysvetlením ponuky nedošlo k jej rozšíreniu. Komisia úradu pritom dospela k záveru, že nenastal zákonný dôvod na vylúčenie SanTollu.

Elektrovod Holding v námietke vyslovil názor, že akceptovaním sporných odpovedí SanTollu verejný obstarávateľ porušil princíp rovnakého zaobchádzania a princíp nediskriminácie. Navrhovateľ v námietke ďalej uviedol, že odpoveďami SanTollu na žiadosť NDS o vysvetlenie ponuky došlo k rozšíreniu jeho ponuky. SanToll zostal ako jediný v hre o mýto s najvyššou ponukou.

Úrad má v súvislosti s mýtom rozhodnúť 29. septembra tohto roka aj o ďalšej námietke vylúčenej skupiny vedenej rakúskou spoločnosťou Kapsch TrafficCom. NDS tak naďalej nemôže vyhlásiť výsledky tendra, hoci uzatvorenie koncesnej zmluvy s vybratým uchádzačom plánovala ešte v apríli tohto roka.

Najnižšiu cenu v tendri na mýto s predpokladanou cenou 20 mld. Sk (663,9 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty (DPH) predložilo konzorcium Slovakpass vedené talianskou spoločnosťou Autostrade, a to 19,006 mld. Sk (630,9 mil. €) vrátane DPH. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy na čele so spoločnosťou Elektrovod Holding, a.s. Bratislava navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk (651,3 mil. €) a Kapsch 22,575 mld. Sk (749,35 mil. €). SanToll - Ibertax navrhol 25,670 mld. Sk (852,1 mil. €).

Vzhľadom na odďaľovanie ukončenia mýtneho tendra už nie je reálne zavedenie mýta na Slovensku v plánovanom termíne 1. januára 2009. NDS pôvodne plánovala podpísanie dohody s vybratým dodávateľom mýtneho systému do konca apríla 2008. Možnosti uchádzačov podávať námietky predlžujú priebeh tendra. Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť, ponuku predložili štyria uchádzači. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...