Pre úsek rýchlostnej cesty R7 od križovatky v Dunajskej Lužnej po križovatku Ketelec v Bratislave, kde sa bude rýchlostná cesta križovať s diaľnicou D4, vydali územné rozhodnutie.
Povedal to na v stredu predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo, podľa ktorého môžu rýchlostná cesta R7 a diaľnica D4 výrazným spôsobom zlepšiť dopravnú situáciu v Bratislave. Ako dodal predseda kraja, rýchlostná cesta bude riešiť ten najviac zaťažený úsek od Šamorína smerom na Bratislavu. Dodal, že v súčasnosti prejde na tomto úseku viac ako 21 000 automobilov
„Kraj v predchádzajúcom období v spolupráci s ministerstvom dopravy a mestom Bratislava odstránil všetky byrokratické prekážky, aby D4 a R7 mohli postaviť. V územnom pláne nepotrebuje žiadne zmeny a úpravy,“ povedal Frešo a dodal, že ešte mesto musí schváliť zmenu územného plánu, aby mohli R7 trasovať tak, ako je v pláne ministerstva dopravy. Podľa Freša by sa mohlo začať stavať koncom roka 2015, výstavba na tomto úseku by mala trvať približne dva roky. „Komplex diaľnice D4, čo znamená aj most cez Dunaj a trasovanie až po Karpaty, a rýchlostná cesta R7 sú odhadované na 1,5 miliardy eur. Zháňanie peňazí bude teda pomerne náročné,“ povedal Frešo, podľa ktorého je ďalší most cez Dunaj nutnosťou.
Podpredsedníčka Bratislavského kraja a zároveň starostka mestskej časti Podunajské Biskupice Alžbeta Ožvaldová v stredu povedala, že časť cesty od Dunajskej Lužnej po mimoúrovňovú križovatku Ketelec je 8,5 kilometrový úsek, na ktorom je naplánovaná cesta so štyrmi jazdnými pruhmi s možným budúcim rozšírením na šesť pruhov. Ožvaldová tiež pripomenula, že potrebujú ešte povolenie na približne päťkilometrový úsek medzi Ketelcom a predĺženou Bajkalskou ulicou. Podľa podpredsedníčky by sa malo začať stavať čím skôr, aby sa zlepšila neúnosná dopravná situácia. „Ak projektová dokumentácia k D4 dobehne projektovú dokumentáciu k R7, tak v poriadku. Ale neúnosná situácia sa zlepší vtedy, ak sa R7 začne stavať čím skôr. Nie je pravda, že bez D4 sa zaťaží viac Prístavný most. Budeme mať dva vstupy do mesta – predĺženú Bajkalskú ulicu a cestu 1/63,“ povedala Ožvaldová a dodala, že variant A trasovania rýchlostnej cesty R7, ktorý vedie pod cestou 1/63, je vyhovujúci.
Ako informoval minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek ešte v januári, ministerstvo dopravy by malo mať právoplatné územné rozhodnutie na všetky úseky rýchlostnej cesty R7 a diaľnice D4 do začiatku roka 2015. Práce na rýchlostnej ceste aj diaľnici tak chcú začať koncom roku 2015. Predbežné odhady stavebných nákladov odhadol minister dopravy v januári na 1,5 miliardy eur, no zdôraznil, že odhady budú môcť spresniť až po ukončených územných konaniach na niektorých ďalších úsekoch. Ďalšie náklady budú súvisieť aj s majetkovo-právnym vysporiadaním, ktoré Národná diaľničná spoločnosť odhaduje na 300 miliónov eur pri D4 a približne 100 miliónov eur pri R7.
Minister Počiatek na brífingu tiež uviedol, že rozdeľovať projekty výstavby R7 a D4 medzi viac koncesionárov by bolo veľmi komplikované. „Výstavba si bude vyžadovať precíznu koordináciu z jedného miesta. Preto je dobré, aby to robil jeden koncesionár určený jedným obstarávaním,“ povedal Počiatek, podľa ktorého sú PPP jediným možným zdrojom financovania. „V prvom rade si musíme povedať, že Bratislava má problémy pri čerpaní eurofondov. Všetky peniaze, ktoré sú alokované na výstavbu diaľnic a ciest v novom programovom období, sú už viac-menej rozdelené a do roku 2020 nebudú už iné finančné zdroje. Štátny rozpočet má svoje limity. Jediná možnosť financovania výstavby R7 a D4 je tak cez PPP projekty,“ informoval Počiatek a dodal, že ak ukáže dopravný model možnosť stavby R7 skôr, aj bez napojenia na D4, tak v skoršej výstavbe R7 nevidí problém.
Bratislava, diaľnica D4, nultý okruh
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Obchvat Bratislavy na D4 a úseky R7 sa majú stavať cez PPP
Z Rovinky do Bratislavy rýchlejšie s dvomi pruhmi
Ceste z Rovinky pridajú jazdný pruh do mesta
Likavčania majú obavy nielen o svoje deti, ale už aj o domy
Minister Figeľ prikrášlil termíny R7
Odborníčka o ceste z Bratislavy: Variant A je lepší ako variant C
Najviac diaľnic má Trnava (97 km), najmenej Košice (9 km)
Frešo: Obchvat Bratislavy a R7 by mali byť národným záujmom
Frešo podporuje výstavbu R7 a D4 v zrýchlenom konaní
Výstavba variantu A R7 by podľa Figeľa netrvala dlhšie
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Ani ďalší pokus dokončiť štátnu nemocnicu Rázsochy nejde hladko, ohrozené sú európske peniaze. Dávnu nespravodlivosť s pozemkami asi nenapravia.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 - Vyvlastňovanie (kto môže vyvlastniť majetok občana Slovenska a za akých podmienok
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v...