Minister dopravy Ján Figeľ 9. decembra v parlamente povedal, že ak sa diaľnica medzi Žilinou a Martinom, dohodnutá v treťom balíku PPP projektov, postaví za cenu, akú vyjednalo jeho ministerstvo, tak sa tým dosiahne úspora, „ktorej výšku si väčšina obyčajných ľudí ani nevie predstaviť".
Aby si ju obyčajní ľudia predsa len vedeli predstaviť, minister Figeľ uviedol, že „dosiahnutá úspora je napríklad 35-násobkom celého rozpočtu krajského mesta Žilina alebo 40-násobkom ročného rozpočtu Banskej Bystrice".
Kto sa chcel z toho tešiť, musel sa tešiť rýchlo. Koaličná rada 13. decembra tretí balík stopla a poslanec SaS Jozef Kollár oznámil, že vďaka tomu sa podarilo ušetriť krajine „takmer tri miliardy eur, t. j. 90 000 000 000 korún". Aby si to vedeli predstaviť aj obyčajní ľudia, tak dodal, že „ušetrená suma je vyššia ako ročné výdavky štátneho rozpočtu na školstvo, vedu, výskum a šport".
Ak je pravda, že k takejto kolosálnej úspore dochádza preto, lebo „SaS sa podarilo presvedčiť koaličných partnerov", tak je potrebné zaznamenať, že ich presvedčila na koaličnej rade, nie na zasadaní kabinetu. Pritom o „zásadných opatreniach na zabezpečenie hospodárskej a sociálnej politiky SR" má rozhodovať vláda v zbore.
Koaliční predsedovia sa síce zhodli, že aj diaľnica medzi Žilinou a Martinom sa postaví z eurofondov a zo štátneho rozpočtu, ale viacerí ministri sa už ozvali, že peniaze zo svojich operačných programov poskytnúť nemôžu.
Ak Ján Figeľ hovorí, že „nikdy doteraz nezaznela taká odhodlanosť financovať výraznou mierou diaľničné úseky z ďalších európskych a štátnych peňazí", tak hovorí o kolegoch z koaličnej rady, nie o kolegoch z vlády. Ak by aj s podporou šéfov strán prekonal odpor ministrov, i tak je Figeľova predstava, že do jesene budúceho roka vybaví súhlas Bruselu, aby sme mohli dať viac peňazí na diaľnice, príliš optimistická.
Veď napokon on sám 9. decembra povedal, že „pri treťom balíku by zrušenie projektu výstavbu výrazne oddialilo, a to o jeden a pol až štyri roky".
Na reči o úsporách treba povedať, že ušetriť sa dá iba na diaľnici, ktorá bude postavená. Na takú, ktorá nestojí, všetci iba doplácame.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.