Budapešť - Do konca augusta 2008 odovzdajú ďalší úsek obchvatu M0 okolo Budapešti, ktorý úplne spojí západo-východný koridor, teda diaľnicu M1 smerom od Bratislavy a Viedne s M3 smerom na Nyíregyházu a Miškovec. Na starom úseku M0 je potrebné rátať aj naďalej s prípadnými zápchami, najmä v pracovných dňoch, povedal dnes v Budapešti pre TASR hovorca Štátne diaľničnej spoločnosti ÁAK András Winkler-Virág.
Ako konštatoval, starý úsek obchvatu M0 nebol rozšírený, preto sa v súčasnom období vyvinula taká situácia, že takmer každý deň sa tu stane jedna-dve nehody, a treba preto rátať aj so zápchou.
"Tí slovenskí vodiči, ktorí budú v lete smerovať trebárs k chorvátskemu pobrežiu, teda k Budapešti sa priblížia od severu po diaľnici M2, alebo od východu po diaľnici M3, sa budú musieť rozhodovať medzi možnosťou obísť premávku v centre hlavného mesto obchvatom M0, alebo vojsť do centra a potom sa napojiť na diaľnicu M7," poznamenal hovorca.
O obchvate M0 je podľa neho potrebné vedieť, že na rozdiel od iných diaľnic je tam väčšia premávka počas týždňa, počas víkendov zas menšia. Denná premávka je samozrejme väčšia, častejšie sa vyskytnú zápchy, v noci je ale zvyčajne premávka plynulá. "Kto chce teda ísť na istotu, vyplatí sa mu plánovať cestu tak, aby Budapešť obchádzal v noci, prípadne cez víkend," podotkol Winkler-Virág.
Ostatné úseky tejto cesty pre motorové vozidlá sú moderné, udržiavané, vysokokapacitné, tam nie je žiadny dôvod obávať sa nejakých dopravných komplikácií. "Dúfame, že aj na starom úseku M0 sa podarí súčasný stav zlepšiť v priebehu niekoľkých rokov," dodal.
Obchvat M0 spája diaľnice M1, M6 (smer Dunaújváros) a M5 (smer Segedín), do konca augusta by mali odovzdať ďalší úsek, ktorý umožní úplne spojiť diaľnice M1 a M3.
Ako zdôraznil, M0 má starý a nový úsek. Od východu sa prichádza najskôr na nový, široký úsek až po diaľnicu M5, odtiaľ po M7 (Balaton) a M1 pokračuje starý úsek, ktorý trpí kapacitnými problémami, prechádza ním omnoho viac vozidiel, ako bolo pôvodne plánovaných.
"Ide o šírku, ktorá je prakticky polovicou riadnej diaľnice, a žiaľ je tam veľmi veľká premávka nákladných vozidiel," poznamenal hovorca a dodal, že skúšobne na jednom úseku tejto cesty zaviedli zákaz predbiehania pre nákladné vozidlá, aby celkovo premávka bola plynulejšia, a aby sa predišlo haváriám.
Podotkol, že rýchlosť na M0 je obmedzená na 80 km/h, čo často a na viacerých miestach aj kontrolujú. Nehody spôsobujú najmä osobné vozidlá, ktoré obmedzenie rýchlosti nerešpektujú.
Na najfrekventovanejšom úseku obchvatu M0 denne prejde až 85.000 vozidiel. Starý úsek meria 28 km, nový má dĺžku 12 km. S úsekom, ktorý odovzdajú koncom augusta - od štátnej cesty číslo 4 (smer Szolnok) až po M3, obchvat dosiahne už celkových 76 km.
Od diaľnice M3 budú pokračovať stavebné práce smerom k M2. Otvorením megyerského mosta na Dunaji spájajúceho na severe pri Dunakeszi Pešť a Budín a pokračovaním po štátnu cestu č. 11 smerom na Dorog už budú hotové tri štvrtiny obchvatu, povedal TASR hovorca ÁAK.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.