Do štyroch rokov nebude medzi Bratislavou a Košicami súvislá diaľnica. Spojenie však má prekonať cesty prvej triedy.
BRATISLAVA - Do roku 2014 nebude Košice s Bratislavou spájať súvislá diaľnica. Povedala to po skončení koaličnej rady premiérka Iveta Radičová (SDKÚ).
Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) tým časť programového vyhlásenia vlády za rezort v tejto časti meniť nemusí. V ňom sa totiž diaľniciam opatrne vyhol.
„Vláda zabezpečí do roku 2014 nadštandardné cestné spojenie Bratislavy a Košíc,“ písalo sa v návrhu vyhlásenia.
Nadštandardné spojenie je podľa hovorcu ministerstva Martina Krajčoviča rýchlejšie ako cesta prvej triedy. „Malo by ísť o kombináciu diaľnice, rýchlostných ciest a diaľnic v polovičnom profile,“ vraví.
Podľa Ondreja Mateja, poslanca a odborníka na dopravu SDKÚ, to bude znamenať postupnú výstavbu diaľnic. Na niektorých cestách prvej triedy by sa mala zvýšiť rýchlosť, keď budú spĺňať parametre rýchlostnej cesty. Matej považuje za dôležité, aby vláda investovala do budovania obchvatov miest.
Diaľnice sa budú stavať najprv v polovičnom profile a budú klasifikované ako rýchlostné cesty. Rovnako sa má zreálniť stav – čiže preklasifikovať naspäť rýchlostné cesty, ktoré expremiér nazýval diaľnicami.
Matej tvrdí, že súvislá diaľnica pretne Slovensko najskôr v roku 2016, a to najmä pre meškajúcu výstavbu obchvatu mesta Prešov.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Ivan Švejna (MostHíd) povedal, že chcú prehodnotiť, ktoré úseky sa môžu rozšíriť, kde by mohli byť tri cestné pruhy namiesto dvoch.
Analyzovať chcú aj to, z akých zdrojov by sa diaľnice mali dostavať. „Nie sme v princípe proti PPP projektom. No tak, ako je to dnes nastavené, je to pridrahé,“ povedal.
Radičová potvrdila, že diaľnice sa budú financovať z eurofondov, penzijných úspor v druhom pilieri, ale zrejme aj z PPP. Z jej slov vyplynulo, že Figeľ musí v programe veľa prerobiť.
Kuloárne informácie však hovoria o opaku. Vyjasniť by mal možno len svoje plány v nových kompetenciách, ktoré by na rezort mali prejsť v novembri. Ide o oblasť regionálneho rozvoja, cestovného ruchu a koordinácie eurofondov.
Prešov, diaľničný obchvat, tunel
PPP, výstavba a prevádzka diaľnic
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
MDPaT: Plánujú zlúčiť NDS a Slovenskú správu ciest
Hudacký považuje za prvoradé dokončenie D1 do Prešova
Programové tézy pravice (kompletný dokument)
Strany sľubujú motoristom pred voľbami najmä diaľnice. Čo ešte?
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.