V treťom diaľničnom tendri komisia ministerstva dopravy ešte vyhodnocuje splnenie podmienok účasti štyroch záujemcov. V tomto prípade začnú rokovania s vybratými uchádzačmi po výzve na účasť na koncesnom dialógu a predložení návrhov riešení konzorciami.
Bratislava - V koncesnom dialógu s dvoma vybratými konzorciami v prvom tendri na stavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) skončilo prvé kolo. Druhé kolo rokovaní bude zamerané na právne, technické a finančné otázky. Agentúru SITA o tom informovalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) ako vyhlasovateľ troch tendrov na výstavbu a prevádzku vybraných úsekov na diaľnici D1 a rýchlostnej ceste R1 prostredníctvom PPP projektov. Výsledok prvého tendra má byť podľa rezortu dopravy zverejnený až po podpísaná koncesnej zmluvy s víťazným uchádzačom.
V súčasnosti pokračuje prvé kolo rokovaní s vybratými štyrmi uchádzačmi v druhom diaľničnom tendri na stavbu a prevádzku úsekov R1. "Uchádzači a verejný obstarávateľ počas neho rokujú o rôznych pripomienkach k predloženým návrhom riešení a koncesnej zmluve. Výsledok bude známy po podpise koncesnej zmluvy s víťazom verejného obstarávania," uviedlo ďalej ministerstvo dopravy.
Pokiaľ ide o tretí tender, ktorý sa týka výstavby a prevádzky ďalších úsekov D1, v súčasnosti ešte stále zasadá komisia na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti štyroch záujemcov. "Vyhodnocuje doklady, ktoré záujemcovia predložili. V súčasnosti ešte nie je známy výsledok predmetného vyhodnocovania," informoval rezort dopravy. Koncesný dialóg v tomto prípade podľa neho začne po výzve na účasť na koncesnom dialógu a predložení návrhov riešení konzorciami, ktoré splnia podmienky účasti.
Chýbajúce úseky D1 a R1 majú byť podľa ministerstva dopravy dokončené zväčša do konca roku 2010, komplikované úseky s tunelmi na D1 v roku 2012 a 2013. Dovtedy by malo byť postavených zo súkromných zdrojov cez PPP projekty 151 kilometrov diaľnic s odhadovanými stavebnými nákladmi vyše 105 mld. Sk (3,485 mld. €) bez DPH.
Prvý diaľničný tender PPP sa týka výstavby a prevádzky úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová a úsekov Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v celkovej dĺžke okolo 75 kilometrov. Predpokladaná cena stavebných prác dosahuje podľa rezortu dopravy 49,1 mld. Sk (1,630 mld. €) bez DPH. V tejto súťaži sú dve medzinárodné združenia - francúzsko-švédske v zložení Vinci Concessions S.A. a Skanska Infrastructure Development AB, ako aj šesťčlenná skupina vedená francúzskym Bouygues Travaux Publics. Jej členmi sú aj Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-Sk, a.s. Žilina.
Druhý tender PPP sa vzťahuje na tri pripravované úseky R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce v celkovej dĺžke vyše 47 kilometrov, ako aj na výstavbu severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometrov. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra - Tekovské Nemce dosahujú 16,666 mld. Sk (553,2 mil. €) bez DPH. V hre zostali štyria vybratí uchádzači - rovnaké konzorcium s účasťou Doprastavu a Váhostavu-SK, ďalej francúzsko-holandská dvojica Vinci Concessions a ABN Amro Highway B.V., združenie vedené španielskou firmou Obrascón Huarte Laín, ako aj rakúske konzorcium v zložení Strabag AG a Porr Solutions Immobilien-und Infrastrukturprojekte.
Tretí tender PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady predstavujú okolo 40 mld. Sk (1,328 mld. €) bez DPH. Doklady pre účasť v tendri predložili štyri konzorciá. V jednom sú spoločnosti Vinci Concessions S.A. a Skanska Infrastructure Development AB. Ďalšie tvorí združenie na čele so spoločnosťou Bouygues Travaux Publics, sú v ňom aj slovenskí zástupcovia Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina. Tretie konzorcium je zložené z firiem Hochtief PPP Solutions, Alpine Bau, FCC Construcción S.A. a Western Carpathians Motoirway Investors Company. Členmi štvrtého konzorcia sú Strabag AG a Porr Solutions Immobilien-und Infrastrukturprojekte.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.