Stovky kamiónov po celom Slovensku valcovali počas dňa vládu pre nespravodlivý mýtny systém. Dôležité cesty sa zmenili na parkoviská, proti nahnevaným šoférom napokon zasiahla aj polícia.
Asi šesťdesiat kamiónov zablokovalo juhovýchodný obchvat Trnavy. V kolóne uviazli aj ťahače z Talianska, Českej republiky a ďalších krajín. "Zavedenie mýta v iných krajinách dopravcom kompenzovali. Buď znížením cestnej dane, alebo spotrebnej dane z nafty. U nás ani jedno, ani druhé," vysvetľoval dopravca Martin Hochel. Jeho kamióny už majú skúsenosti s fungovaním slovenského mýtneho systému. Jednému z vozidiel systém narátal namiesto deklarovaných 23 centov za kilometer 38 centov bez dane.
Vodiči boli odhodlaní vydržať. "Dokážeme sa o seba postarať kdekoľvek v zahraničí, tak sa postaráme aj tu," skonštatoval Milan Hrčka z trnavskej dopravnej firmy. V kolóne zablokovaných kamiónov zostal stáť aj Jaroslav Kučera z Českej republiky. "Nie som tu celkom dobrovoľne, ale slovenských kolegov podporujem," skonštatoval.
Policajtom sa neskôr podarilo od seba oddeliť kamióny, ktoré v meste spomaľovali premávku. Kamionisti sa však cez mobily dohodli, že zastavia na juhovýchodnom obchvate, ktorý slúži ako tranzit v smere Nitra - Záhorie. Asi o pol tretej tam zastavili premávku úplne. Podobne polícia postupovala aj v Banskej Bystrici. Asi 20 kamiónov sa tam vlieklo po hlavnom ťahu popri Hrone.
Pri Trenčíne bola pre nákladiaky zablokovaná hlavná cesta smerom na Bánovce nad Bebravou a Prievidzu. Obsadilo ju približne 70 kamiónov. "Sme ochotní mýto akceptovať, ale nemôžeme akceptovať, ako nefunguje. Chceme platiť len za skutočne prejazdené kilometre," zdôraznil Dalibor Janega, organizátor protestu pri Trenčíne.
V Novom Meste nad Váhom kamióny na trištvrte hodinu zastavili premávku. "Autobusy meškali zo všetkých smerov 30 až 45 minút," informovala Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín. Ďalších asi 50 vozov sa zhromaždilo vo Sverepci, odkiaľ pomalou jazdou pokračovali do Púchova a potom cez Považskú Bystricu späť.
Zhruba 30 kamiónov a autobusov blokuje pravý jazdný pruh na okružnej križovatke pod Zoborom v Nitre. Dopravcovia tým vyjadrujú svoj nesúhlas s novým systémom elektronického mýta. Križovatka leží na hlavnom ťahu z Trnavy smerom na Banskú Bystricu.
Ako informovala krajská policajná hovorkyňa Renáta Čuháková, ľavý jazdný pruh zostáva prejazdný. Na mieste sú policajti, ktorí sa snažia vozidlá nasmerovať na obchádzkové trasy. V Nitre dopravcovia protestujú už druhý raz, prvýkrát to bolo v piatok, keď spomaľovali premávku pomalou jazdou.
Protest nákladných autodopravcov v Banskej Bystrici ukončila krátko pred 16:00 polícia, keď najprv pomaly jazdiacu kolónu kamiónov rozdelila na menšie skupinky a potom ich odstavila.
Ako uviedol jeden z organizátorov protestu Pavol Salon, o tom, ako a či budú protestovať v utorok a ďalšie dni, sa zatiaľ nedohodli. Do takzvanej spanilej jazdy sa zapojilo okolo 20 kamiónov. Jazdili po najfrekventovanejšej banskobystrickej komunikácii na nábreží Hrona.
Križovatky na hlavných ťahoch v Ružomberku, Liptovskom Mikuláši a Považskej Bystrici sú zablokované. Ako uviedol žilinský koordinátor protestnej akcie Únie autodopravcov Slovenska Miroslav Bielený, kamióny zablokovali ružomberskú križovatku, z ktorej sa odbočuje na Banskú Bystricu, tento úsek je podľa jeho slov neprejazdný a dopravu odkláňajú cez mesto.
V Liptovskom Mikuláši sú neprejazdné diaľničné privádzače do mesta i z neho, úsek možno obísť po starej ceste. Na hlavnej križovatke v Považskej Bystrici zablokovali protestujúci dopravcovia jeden jazdný pruh, doprava je smerovaná cez mesto. Žilinskí kamionisti sa presunuli do Považskej Bystrice a približne 18 kamiónov z Oravy sa pripojilo k protestujúcim dopravcom na Liptove.
V Žiline sa podľa Bieleného chystajú vo večerných hodinách protestovať aj študenti, ktorí sa po sviatkoch vrátili do škôl a rovnako nesúhlasia so zavedeným systémom mýta, ktoré pocítili na zvýšenom cestovnom. Ako ďalej Bielený uviedol, k Bratislave už smerujú aj poľnohospodárske stroje a ak sa nezmení situácia, po 18-tej sa očakáva najväčší nápor kamiónov na hlavné mesto.
Uvoľnenie jedného jazdného pruhu na Rožňavskej ulici v Bratislave umožnilo autodopravcom zvýšiť aktivitu pri získavaní podpisov pod ich petíciu. Viacerí vodiči áut, ktoré zastavujú na červenú na križovatke, ich žiadajú o petičný hárok a petíciu podpisujú. Intenzita takýchto motoristov - sympatizantov sa postupne zvyšuje. Každý podpis pod petíciu oceňujú vodiči kamiónov potleskom.
V petícii Únia autodopravcov Slovenska požaduje zníženie dane z motorových vozidiel ako kompenzáciu za zavedenie elektronického mýta. Podľa autodopravcov by malo byť aj pozastavené fungovanie mýtneho systému až do prepracovania mapy spoplatnených ciest 1. triedy a mapa by mala byť rozdelená na podrobnejšie úseky s presným meraním skutočne najazdených kilometrov. Ďalšou požiadavkou je označenie všetkých spoplatnených úsekov ciest informačnou tabuľou na začiatku a konci úseku.
K stovkám protestujúcich kamiónov sa v Žilinskom kraji pridávajú aj desiatky osobných áut. Žilinský koordinátor protestnej akcie Únie autodopravcov Slovenska Miroslav Bielený uviedol, že kamionisti spomaľujú hlavné trasy takmer vo všetkých väčších mestách v kraji. Na Orave a v Turci protestuje približne 50 nákladných áut, v Liptovskom Mikuláši ďalších 30, v Žiline 20 a v Turčianskych Tepliciach desať. Na cestách v Bytči, Považskej Bystrici a Púchove je zhruba 50 kamiónov.
Podľa Bieleného je v každom meste hlásená podpora aj niekoľkých osobných áut, ktoré sa začlenili do kolón medzi kamióny. Podľa vodiča kamióna Ondreja Rusnáka, účastníka protestnej okružnej jazdy v Ružomberku, prechádza mestom kolóna 16 kamiónov a približne 15 osobných áut, po spomalení hlavného ťahu na Poprad sa teraz chystajú spomaliť aj výjazd na Banskú Bystricu.
Navyše za Dzurindu, najvyššie za Fica
Dzurinda: Slovensko má premiéra zbabelca. Idú odvolávať Vážneho
Protesty dopravcov sa skončili
Štát zníži daň pri nafte. Obetuje pre to dve ministerstvá
Fico ustúpil kamiónom, zníži spotrebnú daň
Packa sa vyhráža dopravcom tvrdými postihmi
Poprad bol na tri hodiny úplne zablokovaný
K protestu sa pridali aj vodiči kamiónov z Lučenca
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.