Poslanec Vasiľ Janko si nevie predstaviť množstvo kamiónov, ktoré bude musieť denne prejsť Sekčovom: "Chceme pracovné príležitosti, ale nie za cenu zhoršenia životného prostredia občanov. Potrebujeme garancie, že sa nepokazí život v Prešove."
Verejná miestna komunikácia v lokalite Škára v Prešove, výstavbu ktorej už mesto rozbehlo, je pre poslancov KDH a SDKÚ-DS tŕňom v oku.
Prešov - Podpredseda poslaneckého klubu SDKÚ-DS a KDH pri mestskom zastupiteľstve Juraj Hurný konštatuje, že mestský rozpočet bude jej výstavba stáť 30 miliónov korún: "Pritom to bude príjazdová cesta iba pre dva závody - Lear a GBI. Zároveň poznamenáva, že ju de facto zaplatia ostatné prešovské podniky. Za dva roky na zvýšených daniach z nehnuteľností odvedú do mestskej kasy viac o 34 miliónov korún. Investíciu na spomínanú cestu schválilo prešovské mestské zastupiteľstvo. Poslanci však žiadajú, aby sa na výstavbe cesty podieľala firma, ktorá je vlastníkom pozemkov v priemyselnom areáli.
Milan Berdis (Smer-SD) po rokovaní ostatnej mestskej rady informoval, že pri výstavbe nastali problémy, ktoré súvisia s majetkovo-právnym vysporiadaním. Vo výsledku by mohli ohroziť dokončenie stavby: "Ak sa tak stane, bude problémom splnenie plánu tohoročnej investičnej výstavby v meste." Berdis zdôraznil, že krytie tejto investície je v mestskom rozpočte zabezpečené na výstavbu, aj na výkup pozemkov.
Firma Technoinvent, s. r. o., Moldava nad Bodvou, ktorá je vlastníkom pozemkov a jednej výrobnej haly v areáli, s finančnou spoluúčasťou súhlasila. Potvrdil to prednosta mestského úradu Jozef Višňovský. Poslala mestu návrh zmluvy, ktorou deklarujú, že sa na financovaní komunikácie bude podieľať 5 miliónmi korún.
Podľa Hurného sa dá o téme čakať rozprava na najbližšom rokovaní mestského zastupiteľstva: "Zmluvu sme nemali k dispozícii. Okrem výšky sumy sú dôležité aj jej podmienky. Výhodnejšie podmienky sú niekedy dôležitejšie ako výška sumy," dodal.
Na októbrovom rokovaní zastupiteľstva bolo argumentom mesta za budovanie cesty v lokalite Škára to, že mesto s firmou Lear podpísalo memorandum, v ktorom sa k tomu zaviazalo. Hoci poslanci KDH a SDKÚ tento zámer podrobili kritike, hlasovaním prešiel.
Poslanec Vasiľ Janko si nevie predstaviť množstvo kamiónov, ktoré bude musieť denne prejsť Sekčovom: "Chceme pracovné príležitosti, ale nie za cenu zhoršenia životného prostredia občanov. Potrebujeme garancie, že sa nepokazí život v Prešove."
Identické stanovisko vyslovil aj poslanec Jozef Kužma. Dožadoval sa zhodnotenia kvality životného prostredia. "Vyhlasujeme túto komunikáciu za verejnoprospešnú stavbu, pritom ide zásobovať dve firmy," poznamenal.
Pridala sa aj poslankyňa Andrea Turčanová: "Na Sekčove nemáme dobré životné prostredie a neviem si predstaviť ďalšiu záťaž 60 kamiónov denne."
Poslankyňa Marta Kollárová (NEKA) argumentovala, že Lear prinesie pracovné príležitosti: "Treba splniť memorandum, aj keď mesto pri výkupe pozemkov prerobí, aj keď pôjde o nárast zo 4,5 milióna na 15 miliónov Sk.
Argumenty za výstavbu pridal aj prednosta Višňovský: "Memorandum je zaväzujúce. Ak nesplníme podmienky, čaká nás súdny spor. Cesta by mala byť hotová do decembra 2007. Mesto sa k tomu zaviazalo." Viacerí poslanci však argumentovali, že memorandum nečítali.
Podľa hlavného kontrolóra mesta Milan Tkáčika je však tvrdenie o súdnych sporoch zavádzajúce: "Memorandum je skôr morálny záväzok." Zároveň sa opýtal, či má mesto garanciu, že Lear bude ľudí zamestnávať 10 rokov. "Vynaložíme 50 miliónov Sk a nemáme žiadnu garanciu."
Prešov, diaľničný obchvat, tunel
Prešov
Poslanci podporili tunelový variant
Pavel Hagyari vidí budúcnosť Prešova optimisticky
Hagyari rokuje so spoločnosťou, ktorá by dokázala do troch rokov vybudovať obchvat Prešova
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.