Výstavba variantu A R7 by podľa Figeľa netrvala dlhšie

Variant A by podľa ministra dopravy viac pomohol riešiť dopravnú situáciu v Bratislave.

27. 09. 2010

Bratislava - Výstavba variantu C rýchlostnej cesty R7 by podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Jána Figeľa netrvala kratšie ako variant A, ako tvrdia organizátori protestného pochodu v Dunajskej Lužnej. Ako minister uviedol na pondelňajšej tlačovej besede, s variantom A už počíta územný plán Bratislavského samosprávneho kraja aj mesta Bratislava. V prípade variantu C by sa územné plány museli zmeniť, čo by prípadnú výstavbu oddialilo. Deklarované termíny výstavby podľa variantu C sú navyše podľa Figeľa nerealistické.

Ďalšou nevýhodou variantu C podľa ministra je, že v Podunajských Biskupiciach by vznikol "superlievik" a dopravnej situácii v Bratislave by to nepomohlo, práve naopak. Rýchlostná cesta R7 sa podľa variantu A navyše podľa Figeľa dá predĺžiť až k diaľnici D1, čo variant C neumožňuje. Dopravu by tiež zlepšilo možné zdvojenie Prístavného mostu, ktorý je v súčasnosti preťažený.

Niekoľko desiatok obyvateľov Dunajskej Lužnej sa v pondelok medzi 7:00 a 8:00 hodinou pokúsilo spomaliť dopravu v obci prechádzaním cez priechody pre chodcov. S transparentom "Žiadame návrat variantu C rýchlostnej komunikácie R7, nebráňte rozvoju našich obcí" prechádzali cez priechody v obci.

Demonštrujúci na záver protestného pochodu prečítali petíciu proti zmene výstavby rýchlostnej cesty R7 ministerstvom dopravy z variantu C na variant A v úseku Bratislava - Dunajská Lužná. Podľa ministra však organizátori protestu obciam nepomáhajú.

Podľa Figeľovho rozhodnutia sa má rýchlocesta R7 stavať podľa variantu A, vedúceho južne od Rovinky a Dunajskej Lužnej, čo je v súlade s územným plánom hlavného mesta aj kraja. Doterajší variant C, ktorý presadil exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD), počítal so stavbou rýchlostnej komunikácie severovýchodne od oboch obcí a podporovali ho obce v okolí Bratislavy.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...