Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

Po 12 rokoch plánovania a 3 rokoch samotnej výstavby uvedie Rakúsko v polovici novembra do prevádzky diaľnicu A6. Znamená to, že Bratislava bude mať konečne priame diaľničné spojenie s rakúskym hlavným mestom Viedeň.

19. 10. 2007

Slávnostné otvorenie diaľničného úseku do Viedne bude 18. novembra 2007.

Bratislava/Viedeň - Po 12 rokoch plánovania a 3 rokoch samotnej výstavby uvedie Rakúsko v polovici novembra do prevádzky diaľnicu A6. Znamená to, že Bratislava bude mať konečne priame diaľničné spojenie s rakúskym hlavným mestom Viedeň.

Podľa informácií, ktoré TASR poskytla rakúska diaľničná spoločnosť Asfinag, má "Autobahn A6" 22 kilometrov a spája hraničné mestečko Kitsee s diaľnicou A4, ktorá vedie priamo do Viedne - je teda prepojením slovenskej D2 a uvedenej rakúskej A4.

"Viac ako 400 pracovníkov postavilo 22-kilometrový diaľničný úsek v rekordne krátkom čase. Celkové čisté náklady na konštrukciu A6 predstavujú 154 miliónov EUR (v prepočte 5,2 miliardy SKK), čo je dokonca o 31 miliónov EUR menej, ako sme pôvodne rozpočtovali," uvádza Asfinag, podľa ktorého je nová diaľnica "ekologická, bezpečná, pohodlná a technologicky vyspelá".

Slávnostné otvorenie A6 sa uskutoční 18. novembra tohto roka. "Pripravili sme program "Open Border", ktorý zahŕňa aj 6-kilometrový beh po A6," informoval Asfinag.

Zo slovenskej metropoly sa možno do Viedne v súčasnosti dostať aj viacerými prostriedkami verejnej dopravy - autobusom, vlakom i loďou. Vlaky z bratislavskej Hlavnej stanice na viedenskú železničnú stanicu Südbahnof jazdia cez Devínsku Novú Ves a Marchegg približne raz za hodinu. V rovnakých časových intervaloch vypravuje vlaky do rakúskeho hlavného mesta (cez priechod Kitsee) aj stanica Bratislava-Petržalka. Čas jazdy sa pohybuje od 58 minút do 1 hodiny 8 minút.

Autobusové spojenie z Bratislavy do Viedne prevádzkuje viacero dopravcov, a to približne s rovnakým intervalom ako vlakové.

Vybrané letecké spoločnosti spájajú priamo Letisko M. R. Štefánika s viedenským Schwechatom prostredníctvom tzv. "shuttle busov", ktoré odchádzajú po prílete medzinárodných liniek. Jazda medzi týmito 2 letiskami trvá približne 1 hodinu 20 minút.

Menej tradičnou alternatívou k predošlým formám dopravy sú lode plaviace sa po Dunaji a spájajúce priamo historické centrá oboch miest. Plavba trvá 1 hodinu 15 minút, intervaly medzi odchodmi sú však omnoho dlhšie, lode vyrážajú asi 3-krát za deň. Treba však počítať s vyššími cenami, ktoré sa menia v závislosti od ročných období.

Na začiatku 20. storočia spájala Viedeň s Bratislavou dokonca električka. Trať (jej súčasťou bol aj bratislavský Starý most) otvorili v roku 1914 a mala 69 kilometrov. Po 1. svetovej vojne v roku 1919 sa jej prevádzka dočasne prerušila, avšak už v roku 1920 začala električka znova premávať. Po 18 rokoch, v roku 1938, došlo k definitívnemu zániku tejto formy spojenia slovenského a rakúskeho hlavného mesta.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...

Otrasy z cesty sa prenášajú na môj dom. Ktorý úrad má povinosť nariadiť nápravu?

Pri našom dome vedie cesta 1. triedy. V poslednej dobe sa stav komunikácie zhoršil natoľko, že pri...

Čo je to jednoduchá stavba podľa stavebného zákona?

Stavebný zákon definuje takzvané "jednoduché stavby". Pozor, pod pojmom "drobné stavby" rozumie...

Čo je to drobná stavba podľa stavebného zákona?

Prečo rozlišovať, čo je a čo nie je drobná stavba? Pretože na drobné stavby nie je potrebné...

Sused chce postaviť dom 1 meter od môjho pozemku. Čo sa dá robiť?

Pokiaľ Váš sused ešte nemá vydané územné rozhodnutie resp. stavebné povolenie, uplatnite aktívne...

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.