Začiatok výstavby Auparku v Trenčíne stále nie je jasný

Investor pripustil, že pôvodne plánovaný vzhľad obchodného centra sa môže zmeniť.

07. 01. 2012

Trenčín - Termín začiatku výstavby Auparku v Trenčíne nie je jasný. "Ide o súhru viacerých faktorov, najväčšiu rolu však hrajú nevyjasnené otázky ohľadom riešenia dopravy na takzvanej veľkej okružnej križovatke, a to najmä pre mimoriadnu finančnú náročnosť," informoval vedúci oddelenia marketingu a PR investorskej spoločnosti HB REAVIS Slovakia Roman Karabelli.

Ako ďalej dodal, je možné, že Aupark bude menší než sa pôvodne plánovalo. "Celkový vzhľad Auparku, jeho veľkostné dimenzie, podlažnosť a tak ďalej, to všetko sú veci, ktoré sa ešte môžu v procese územného a stavebného konania meniť, o celkovom vzhľade, veľkosti prenajímateľnej plochy a podobne bude teda možné záväzne hovoriť až potom. Je však teoreticky možné, že práve pre úpravu dopravného riešenia z našej strany môže prísť ku zmenšeniu pôvodne plánovaného konceptu. To však všetko závisí na dohode s mestom a jeho odbornými útvarmi," tvrdí Karabelli. Aupark má mať podľa pôvodného projektu tri podlažia na ploche desaťtisíc metrov štvorcových.

Spoločnosť chce stavať na pôvodne navrhnutom mieste. Obchodné centrum tak zrejme vyrastie pri zjazde z cestného mosta vedľa historického jadra. "Nepodarilo sa mi presvedčiť investora, aby Aupark vybudoval na inom mieste, ako kde odkúpil pozemky," povedal primátor Trenčína Richard Rybníček.

Ako najdôležitejšie vníma práve riešenie dopravy v blízkosti objektu. "Som osobne presvedčený, pokiaľ nevyriešime dopravnú otázku, tak pre mesto, ale aj samotného investora je výstavba Auparku nezmyselná, pretože by tam ľudia nechodili," dodal.

Technické riešenie dopravy pre mesto vypracovala spoločnosť Dopravoprojekt. "Teraz existujú dve cesty: mestu sa podarí zohnať potrebné zdroje na úpravu križovatky a v kombinácii s našimi financiami túto naraz prebudujeme. Alebo ak sa mestu nepodarí zohnať potrebné zdroje teraz, sme tiež pripravení vybudovať na naše náklady časť dopravného riešenia," tvrdí Krabelli. Potom, ako to spoločnosť s mestom vyrokuje, bude môcť pokračovať v územnom a následne stavebnom konaní.

Od začiatku je proti výstavbe Auparku časť obyvateľov. O centre bolo aj referendum, avšak pre nízku účasť neplatné. Proti projektu vystúpili pamiatkari. Krajský pamiatkový úrad namietal výšku centra, ktorá podľa jeho názoru zatieni výhľad na stred mesta pod hradom. Aj Pamiatkový úrad SR tvrdí, že veľký objekt v popredí historického jadra môže negatívne ovplyvniť vyznenie panorámy mestskej pamiatkovej rezervácie, ktorú úrad považuje za jednu z najvýznamnejších na Slovensku.

Ministerstvo konštatovalo, že stavba musí rešpektovať okolitú zástavbu. Tiež, že začiatok výstavby je možný až po vybudovaní kruhovej križovatky pod cestným mostom. To je podmienka aj mesta a Slovenskej správy ciest.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.