Prešov - V týchto dňoch dostal stavebný úrad Mestského úradu v Prešove požiadavku od Investorského útvaru Slovenskej správy ciest (IÚ SSC) Košice žiadosť o vydanie územného rozhodnutia. Pôjde o prepojenie spojnice medzi Sekčovom a centrom mesta cez Kuzmányho a Východnú ulicu smerom na Bardejovský most.
Tak trochu nás táto požiadavka prekvapila, keďže sme predpokladali, že proces legislatívnej prípravy už prebehol. Mimochodom, lokalita si vyžiada aj majetkovoprávne vysporiadanie s vlastníkmi rodinných domov a pozemkov, jedným firemným objektom, ale aj s časťou objektu bývalej vojenskej nemocnice, ktorá medzičasom zmenila majiteľa.
"Začneme verejnou vyhláškou, urobíme územné konanie a pokiaľ bude vydané rozhodnutie právoplatné, teda bez pripomienok, bude to pre investora impulz, aby začal majetkovoprávne vysporiadanie. Ak nedôjde k dohode, bude sa to riešiť vyvlastnením, nakoľko ide o verejnoprospešnú stavbu," reagoval na naše otázky v súvislosti s postupnosťou a termínom vydania rozhodnutia vedúci stavebného úradu Marián Harčarík.
Zaujímalo nás, či požiadavka IÚ SSC súvisí priamo s projektom spojnice Prešov - Sekčov, prípadne či sa už v minulosti neurobili prvé kroky na vysporiadanie s vlastníkmi. "Prepojenie na Kuzmányho ulicu nebolo súčasťou projektu komunikácie K4, ide o osobitnú stavbu. Čo sa týka vysporiadania, pokiaľ viem, už boli akési predbežné rokovania, ale neuzavreli sa."
Dokončenie spojnice medzi centrom mesta Prešov a sídliskom Sekčov by malo byť ukončené koncom leta. Už niekoľko mesiacov rezonujú vo verejnosti kritické ohlasy na pomalé tempo záverečných prác. Najmä vodiči sa doslova nevedia dočkať, kedy sa dopravná situácia zlepší. Pravidelné zápchy a kolízie medzi vozidlami Pod Táborom stupňujú nervozitu, keďže nová cesta sľubuje podstatnú zmenu. Zatiaľ ju však využívajú len chodci, cyklisti, prípadne korčuliari a aj to v niektorých vodičoch vyvoláva nesúhlas. Mimochodom, tlak verejnosti začiatkom roku inicioval návrh, aby bola spojnica daná do predčasného užívania aj bez dopravného značenia a svetelnej signalizácie, či dokončenia technológie. Návrh odborníci v doprave odmietli.
Faktom je, že rezortné ministerstvo vyčlenilo na tento rok zdroje vo výške 15 miliónov korún. Z nich by sa malo dokončiť dopravné značenie, svetelná signalizácia a časť potrebnej technológie. Podľa investora, teda IÚ SSC však na dokončenie reálne chýba 40 miliónov korún. V každom prípade, práce sa nezastavili. Pripomíname, že s výstavbou sa začalo už v decembri roku 2000. V nasledujúcom roku sa na nej preinvestovalo 46 miliónov korún. Vlani bol síce plán len na 12, ale reálne prestavali 90 miliónov korún.
Prešov
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.