Prešov - V týchto dňoch dostal stavebný úrad Mestského úradu v Prešove požiadavku od Investorského útvaru Slovenskej správy ciest (IÚ SSC) Košice žiadosť o vydanie územného rozhodnutia. Pôjde o prepojenie spojnice medzi Sekčovom a centrom mesta cez Kuzmányho a Východnú ulicu smerom na Bardejovský most.
Tak trochu nás táto požiadavka prekvapila, keďže sme predpokladali, že proces legislatívnej prípravy už prebehol. Mimochodom, lokalita si vyžiada aj majetkovoprávne vysporiadanie s vlastníkmi rodinných domov a pozemkov, jedným firemným objektom, ale aj s časťou objektu bývalej vojenskej nemocnice, ktorá medzičasom zmenila majiteľa.
"Začneme verejnou vyhláškou, urobíme územné konanie a pokiaľ bude vydané rozhodnutie právoplatné, teda bez pripomienok, bude to pre investora impulz, aby začal majetkovoprávne vysporiadanie. Ak nedôjde k dohode, bude sa to riešiť vyvlastnením, nakoľko ide o verejnoprospešnú stavbu," reagoval na naše otázky v súvislosti s postupnosťou a termínom vydania rozhodnutia vedúci stavebného úradu Marián Harčarík.
Zaujímalo nás, či požiadavka IÚ SSC súvisí priamo s projektom spojnice Prešov - Sekčov, prípadne či sa už v minulosti neurobili prvé kroky na vysporiadanie s vlastníkmi. "Prepojenie na Kuzmányho ulicu nebolo súčasťou projektu komunikácie K4, ide o osobitnú stavbu. Čo sa týka vysporiadania, pokiaľ viem, už boli akési predbežné rokovania, ale neuzavreli sa."
Dokončenie spojnice medzi centrom mesta Prešov a sídliskom Sekčov by malo byť ukončené koncom leta. Už niekoľko mesiacov rezonujú vo verejnosti kritické ohlasy na pomalé tempo záverečných prác. Najmä vodiči sa doslova nevedia dočkať, kedy sa dopravná situácia zlepší. Pravidelné zápchy a kolízie medzi vozidlami Pod Táborom stupňujú nervozitu, keďže nová cesta sľubuje podstatnú zmenu. Zatiaľ ju však využívajú len chodci, cyklisti, prípadne korčuliari a aj to v niektorých vodičoch vyvoláva nesúhlas. Mimochodom, tlak verejnosti začiatkom roku inicioval návrh, aby bola spojnica daná do predčasného užívania aj bez dopravného značenia a svetelnej signalizácie, či dokončenia technológie. Návrh odborníci v doprave odmietli.
Faktom je, že rezortné ministerstvo vyčlenilo na tento rok zdroje vo výške 15 miliónov korún. Z nich by sa malo dokončiť dopravné značenie, svetelná signalizácia a časť potrebnej technológie. Podľa investora, teda IÚ SSC však na dokončenie reálne chýba 40 miliónov korún. V každom prípade, práce sa nezastavili. Pripomíname, že s výstavbou sa začalo už v decembri roku 2000. V nasledujúcom roku sa na nej preinvestovalo 46 miliónov korún. Vlani bol síce plán len na 12, ale reálne prestavali 90 miliónov korún.
Prešov
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.