Pretvárkou a predstieraním sa politika podobá na živočíšnu ríšu. Premiér Fico včera odmietol, že v prípade zastavenia mýta na cestách I. triedy ide o škodu. Je to výpadok príjmov, povedal.
Aby sa novinári nemali čas hlbšie zamyslieť nad výpadkom príjmov, ktorý nie je škodou, vylial na nich opäť vedro špiny. Vraj protestujúcim dopravcom robili „pí-ár", robili z nich „národných hrdinov", a tak sa postavili na stranu nezákonnosti, porušovania pravidiel cestnej premávky.
A to všetko ako obvykle so zvýšeným hlasom, lebo politik Robert Fico na seba vzal masku večne naštvaného a ukrivdeného chlapíka.
Ale nechajme nateraz bokom otázky, kde, s kým a na čom sa Robert Fico tak zdravo ľudsky smeje. Preskúmajme problém škody a výpadku príjmov. Podľa ministra dopravy Vážneho, ktorý včera hostil premiéra vo svojom úrade, denný výpadok príjmov je 200-tisíc eur. Takže za mesiac, počas ktorého sa za cesty I. triedy neplatí, štát prišiel asi o šesť miliónov eur.
Ak sa pozrieme na to, o čo bol ukrátený pri predaji emisií, je to zanedbateľná suma. Lenže takto by sa na vec nemalo hľadieť, lebo to navádza na závery, že pokiaľ niekto „neurve" zo štátnej kasy viac ako desiatky miliónov eur, menšie sumy ani nestoja za reč.
Máme do činenia so škodou? Rozhodne áno. Otázka počtu spoplatnených úsekov ciest prvej triedy a „mýtnej spravodlivosti", ktorá s ňou súvisí, totiž v plnej miere závisela a závisí od ministerstva dopravy a štátnej Národnej diaľničnej spoločnosti.
A tieto inštitúcie odviedli mizernú prácu, lebo keby dobrú, mýto by nebolo do odvolania pozastavené. Myslíte si, že sa premiér tak zdravo ľudsky smial, keď zjavnú škodu zamenil za tajomný výpadok príjmov? To je už asi základná otázka.
Čo sľúbili: Vláda zavedie spoplatnenie vybranej cestnej infraštruktúry formou elektronického výberu mýta.
Zdroj: Programové vyhlásenie vlády, august 2006
Čo si o tom myslia odborníci? Prípadné splnenie sľubu hodnotia pozitívne. Výber poplatkov za používanie diaľnic a vybraných ciest pomocou elektronického mýta zohľadňuje intenzitu ich využívania presnejšie ako diaľničné známky. Viedol by teda k ich efektívnejšej stavbe i využívaniu.
Aká je realita? Sľub bol prevažne splnený. Elektronické mýto funguje od 1.1.2010, jeho spustenie však sprevádzali technické a organizačné problémy spolu s rozsiahlymi protestami dopravcov. Vláda v reakcii na blokovanie ciest kamionistami v januári aj februári odložila spoplatnenie ciest prvej triedy.
Fico: Elektronické mýto nebude pre osobné autá
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.