Pretvárkou a predstieraním sa politika podobá na živočíšnu ríšu. Premiér Fico včera odmietol, že v prípade zastavenia mýta na cestách I. triedy ide o škodu. Je to výpadok príjmov, povedal.
Aby sa novinári nemali čas hlbšie zamyslieť nad výpadkom príjmov, ktorý nie je škodou, vylial na nich opäť vedro špiny. Vraj protestujúcim dopravcom robili „pí-ár", robili z nich „národných hrdinov", a tak sa postavili na stranu nezákonnosti, porušovania pravidiel cestnej premávky.
A to všetko ako obvykle so zvýšeným hlasom, lebo politik Robert Fico na seba vzal masku večne naštvaného a ukrivdeného chlapíka.
Ale nechajme nateraz bokom otázky, kde, s kým a na čom sa Robert Fico tak zdravo ľudsky smeje. Preskúmajme problém škody a výpadku príjmov. Podľa ministra dopravy Vážneho, ktorý včera hostil premiéra vo svojom úrade, denný výpadok príjmov je 200-tisíc eur. Takže za mesiac, počas ktorého sa za cesty I. triedy neplatí, štát prišiel asi o šesť miliónov eur.
Ak sa pozrieme na to, o čo bol ukrátený pri predaji emisií, je to zanedbateľná suma. Lenže takto by sa na vec nemalo hľadieť, lebo to navádza na závery, že pokiaľ niekto „neurve" zo štátnej kasy viac ako desiatky miliónov eur, menšie sumy ani nestoja za reč.
Máme do činenia so škodou? Rozhodne áno. Otázka počtu spoplatnených úsekov ciest prvej triedy a „mýtnej spravodlivosti", ktorá s ňou súvisí, totiž v plnej miere závisela a závisí od ministerstva dopravy a štátnej Národnej diaľničnej spoločnosti.
A tieto inštitúcie odviedli mizernú prácu, lebo keby dobrú, mýto by nebolo do odvolania pozastavené. Myslíte si, že sa premiér tak zdravo ľudsky smial, keď zjavnú škodu zamenil za tajomný výpadok príjmov? To je už asi základná otázka.
Čo sľúbili: Vláda zavedie spoplatnenie vybranej cestnej infraštruktúry formou elektronického výberu mýta.
Zdroj: Programové vyhlásenie vlády, august 2006
Čo si o tom myslia odborníci? Prípadné splnenie sľubu hodnotia pozitívne. Výber poplatkov za používanie diaľnic a vybraných ciest pomocou elektronického mýta zohľadňuje intenzitu ich využívania presnejšie ako diaľničné známky. Viedol by teda k ich efektívnejšej stavbe i využívaniu.
Aká je realita? Sľub bol prevažne splnený. Elektronické mýto funguje od 1.1.2010, jeho spustenie však sprevádzali technické a organizačné problémy spolu s rozsiahlymi protestami dopravcov. Vláda v reakcii na blokovanie ciest kamionistami v januári aj februári odložila spoplatnenie ciest prvej triedy.
Fico: Elektronické mýto nebude pre osobné autá
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.