Nevyhovujúca skládka komunálneho odpadu v Žiline - Považskom Chlmci sa nebude rozširovať. Fungovať ale má aj po 15. júli, čo jej odporcovia odmietajú a posielajú podnet Európskej komisii. Mesto má mať do 3,5 roka spaľovňu odpadu.
Žilina - Rokovania vedenia mesta a spoločnosti T+T, ktorá vlastní a prevádzkuje skládku priniesli prekvapenie. Spoločnosť stiahne žiadosť o stavebné povolenie na rozšírenie skládky, o ktoré požiadala v decembri. Prokuratúra sa zaoberá podnetom mesta na prešetrenie územného rozhodnutia na rozšírenie.
„Spoločnosť T+T nebude rozširovať skládku, zajtrajším dňom podávajú žiadosť o stiahnutie žiadosti na stavebné povolenie. Stará skládka sa uzavrie do 3 - 3,5 roka. Dovtedy Mesto Žilina zabezpečí likvidáciu komunálneho odpadu formou spaľovne," povedal primátor Ivan Harman. Skládka funguje 50 rokov, nespĺňa normy, je v rozpore s územným plánom, búria sa proti nej obyvatelia.
Mesto hľadá veľkého investora. „Výstavba spaľovne je niekoľkomiliardová investícia. Veľmi intenzívne hľadáme investora, priestor a firmy, ktoré by zabezpečovali logistiku," povedal Harman. Takáto investícia podľa neho nie je v možnostiach mesta ani prevádzkovateľa.
Spoločnosť T+T chce požiadať Slovenskú inšpekciu životného prostredia v Žiline o ďalšie predĺženie činnosti skládky. „Máme projekt, podľa ktorého bude časť skládky v súlade s normami Európskej únie. Rieši kapacitu na 3,5 roka," povedal predseda predstavenstva T+T Miloslav Sokolovský. Stihnúť to chce do 15. júla. „Áno, vidíme reálne mať dovtedy všetko v poriadku, aby sme pokračovali ďalej," povedal Sokolovský.
Občianske združenie Budúcnosť Považského Chlmca už slovenským zákonom neverí, obráti sa preto na európske. „Pre nás je to neprijateľné. Nevyhovujúca skládka mala byť zatvorená k 31. decembru 2008. Keďže na Slovensku sa nedá dosiahnuť súlad so zákonom, pripravujeme podnet na Európsku komisiu," povedala predsedníčka združenia Anna Smikoňová.
Inšpektoráty životného prostredia predĺžili v decembri životnosť 38 nevyhovujúcich skládok na Slovensku. Strana zelených podala podnety na 5 krajských prokuratúr na preskúmanie ich zákonnosti. Jej predsedníctvo o tom informovalo na tlačovej besede v Považskom Chlmci, potom sa zúčastnilo aj tlačovky mesta.
„Tvrdiť, že môžu prevádzkovať túto skládku 3,5 roka je lož a žiadna spoločnosť nedokáže za 4 mesiace pripraviť podmienky pre prevádzkovanie skládky podľa požiadaviek Európskej únie," povedal člen predsedníctva strany Róbert Beňo.
Podľa predsedu strany Petra Pilinského vznikol problém za predchádzajúceho vedenia. „Od roku 2001 vedeli, že budú musieť riešiť problém s odpadom v Považskom Chlmci a nevenovali sa tomu," povedal.
Skládky a spaľovne na Slovensku
Proti skládke chcú protestovať v Bruseli
Protestujúci zablokovali dopravu v Žiline
Žilina sklad nebezpečného odpadu v centre nepovolí
Žilinská radnica žiada o protest proti rozhodnutiu o rozšírení skládky
Problémovú skládku v Považskom Chlmci bude riešiť prokuratúra
Žilina hľadá lokalitu na skládku, súčasnú obyvatelia už nechcú
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.