Po dokončení nákupného strediska Aupark v centre Žiliny, s ktorého výstavbou nesúhlasí tamojšia radnica, hrozí mestu dopravný kolaps. V blízkosti centra mesta môžu v roku 2009 vznikať niekoľko desiatok metrov dlhé kolóny a niektoré ulice môžu byť väčšinu dňa neprejazdné. Vyplýva to z odbornej štúdie, ktorú dnes novinárom predstavil Ján Čelko zo Žilinskej univerzity a zástupcovia radnice.
Po dokončení nákupného strediska Aupark v centre Žiliny, s ktorého výstavbou nesúhlasí tamojšia radnica, hrozí mestu dopravný kolaps. V blízkosti centra mesta môžu v roku 2009 vznikať niekoľko desiatok metrov dlhé kolóny a niektoré ulice môžu byť väčšinu dňa neprejazdné. Vyplýva to z odbornej štúdie, ktorú dnes novinárom predstavil Ján Čelko zo Žilinskej univerzity a zástupcovia radnice. Firma HB Reavis Group, ktorá výstavbu Auparku manažuje, však výsledky štúdie spochybnila.
"Stavba najvýraznejšie ovplyvní dopravnú situáciu na ulici Vojtecha Spanyola, predovšetkým na križovatke tejto ulice s ulicou Veľká okružná. Hlavná príčina je nevhodné napojenie parkoviska Auparku, lebo sa napája z vedľajšej komunikácie, ktorá je už teraz nadmerne zaťažená," dodal Čelko.
Žilinský primátor Ivan Harman (SDKÚ-DS) zopakoval, že aj pre hroziaci dopravný kolaps by bolo najlepším riešením presunúť výstavbu Auparku zo Štúrovho námestia mimo centra Žiliny. Investor však túto možnosť odmietol a výstavba Auparku už niekoľko týždňov pokračuje napriek predbežnému rozhodnutiu súdu o jej zastavení.
"Išli by sme sami proti sebe, keby v okolí Auparku mali vzniknúť dopravné problémy. Podľa našich analýz k dopravnému kolapsu nedôjde. Máme pripravené riešenie, ktoré zabezpečí priechodnosť dopravy," povedala ČTK Želmíra Rácová z HB Reavis Group.
Podľa nej je pre spoločnosť iná lokalita v Žiline pre výstavbu Auparku nezaujímavá. Firma je však pripravená investovať ďalšie milióny korún do zelene v meste či bezplatného parkovania.
Stavebné práce, ktoré sú naplánované na dva roky, sa rozbehli začiatkom júla. Podľa mesta sa však pri predaji Štúrovho námestia, ku ktorému došlo za bývalého primátora a šéfa vládnej SNS Jána Slotu, porušil zákon. Zástupcovia radnice chcú preto dosiahnuť, aby súd rozhodol o neplatnosti zmluvy o predaji námestia. Výstavba by sa tak podľa predbežného opatrenia mala zastaviť až do skončenia súdneho sporu medzi mestom a investorom.
"Vyčerpali sme všetky právne prostriedky, ktoré máme k dispozícii. Teraz by mali konať príslušné orgány. Neostáva nám nič iné, len čakať," upozornil Harman.
Zástupcovia spoločnosti HB Reavis Group v minulosti opakovane tvrdili, že práce na projekte za dve miliardy korún prebiehajú v súlade s právoplatným stavebným povolením. Podľa nich predbežné opatrenie súdu bolo adresované spoločnosti Aupark Žilina, ktorá zabezpečovala stavebnú činnosť. Neskôr ju však prevzala spoločnosť Aupark Holding, ktorá tak údajne môže pokračovať v stavebných prácach.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.