Žilinský Aupark otvoria vo štvrtok neskolaudovaný

Zastaviť výstavbu či zmeniť podobu nákupného centra Aupark v Žiline sa nepodarilo. Tento týždeň ho otvárajú.

20. 10. 2010

Žilina - Obyvatelia a návštevníci Žiliny môžu od štvrtka nakupovať v novopostavenom Auparku v centre mesta, proti ktorému roky bojovala radnica pod vedením primátora Ivana Harmana (SDKÚ). Aupark ešte neskolaudovali, jeho otvorenie umožnilo povolenie na predčasné užívanie.

Centrum skolaudujú až v nasledujúcich mesiacoch po úpravách priľahlých ciest a križovatiek. Má sa tak predísť dopravným problémom, ktorých sa obávala i radnica. Informovali o tom dnes zástupcovia Auparku.

"Máme prerušené konanie do 15. decembra, máme predložiť ešte niektoré dokumentácie stavebnému úradu. Predpokladáme, že by nám mohlo byť vydané stavebné povolenie do januára, februára budúceho roka. Do konca prvého polroku budúceho roku chceme dokončiť aj dopravnú infraštruktúru, ktorá súvisí s Auparkom," povedal novinárom Slavomír Jankovič, šéf predstavenstva spoločnosti HB Reavis Slovakia, ktorá výstavbu centra pripravila.

Ukáže sa čo bude s dopravou

Jankovič pripustil, že bez úprav okolitých ciest a križovatiek sa v okolí Auparku môžu objaviť menšie dopravné problémy. Centrum mesta je totiž už dlhší čas preťažené. Na možné dopravné problémy v minulosti upozornila aj radnica, ktorá presadzovala vybudovanie nákupného strediska v okrajovej časti Žiliny. "Akonáhle nám príslušné inštitúcie vydajú povolenia na úpravu križovatiek, aké boli v projektovej dokumentácii, tak komfort sa zväčší," poznamenal Jankovič.

Aupark začali stavať približne pred tromi rokmi, investícia sa vyšplhala na 67 miliónov eur. Prácu by v novom centre malo dostať vyše 600 ľudí.

Aupark by mal postupne ponúknuť vyše 120 prevádzok, zastúpenie by v ňom malo mať viacero veľkých módnych reťazcov a značiek. Chýbať nebudú supermarket, banky, reťazce rýchleho občerstvenia, kvetinárstvo, kaderníctvo, lekáreň či cestovné kancelárie. Návštevníci budú mať k dispozícii 900 miest na parkovanie.

Podľa žilinskej radnice sprevádzkovanie Auparku bez dobudovania dopravnej infraštruktúry skomplikuje už aj tak prehustenú dopravu v centre mesta.

„Proti Auparku ako takému sme nikdy nič nemali, problematický je pre nás predovšetkým odpredaj Štúrovho námestia, pri ktorom Žilina prišla o námestie, necitlivé umiestnenie Auparku v nesúlade s územným plánom a zhoršenie dopravnej situácie v meste, čo bude mať negatívny dopad aj na bezpečnosť a životné prostredie,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca mesta Žilina Martin Barčík.

Nesúhlasili márne

S výstavbou Auparku na Štúrovom námestí nesúhlasilo terajšie vedenie radnice. Poukazovalo nielen na možné dopravné problémy, podľa neho v súlade so zákonom nebol ani predaj námestia za exprimátora a predsedu SNS Jána Slotu.

Sporom sa zaoberali aj súdy, výstavbu nákupného centra sa však zástupcom samosprávy napokon nepodarilo zastaviť. Nákupný komplex tak otvoria pred novembrovými komunálnymi voľbami, v ktorých by sa mal o primátorské kreslo uchádzať aj Harman.

Auparky už fungujú v Bratislave a Piešťanoch, v budúcnosti by mali pribudnúť tiež v Košiciach, Trenčíne či Ružomberku.

V nasledujúcom období sa chystá v Žiline tiež otvorenie nákupného centra Mirage, ktoré stavajú neďaleko Auparku. Tamojší podnikateľ George Trabelssie, ktorý má podľa niektorých médií blízko k Slotovi, investuje do jeho výstavby asi 33 miliónov eur.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...

Otrasy z cesty sa prenášajú na môj dom. Ktorý úrad má povinosť nariadiť nápravu?

Pri našom dome vedie cesta 1. triedy. V poslednej dobe sa stav komunikácie zhoršil natoľko, že pri...

Čo je to jednoduchá stavba podľa stavebného zákona?

Stavebný zákon definuje takzvané "jednoduché stavby". Pozor, pod pojmom "drobné stavby" rozumie...

Čo je to drobná stavba podľa stavebného zákona?

Prečo rozlišovať, čo je a čo nie je drobná stavba? Pretože na drobné stavby nie je potrebné...

Sused chce postaviť dom 1 meter od môjho pozemku. Čo sa dá robiť?

Pokiaľ Váš sused ešte nemá vydané územné rozhodnutie resp. stavebné povolenie, uplatnite aktívne...

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.