Eurovia sa zameria na estakády a hlavné objekty, Hochtief bude mať na starosti tunel a SMS mosty. Polovicu prác vykonajú subdodávatelia.
BRATISLAVA. Konzorcium stavebných firiem, ktoré má postaviť úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov - Brodno v dĺžke 4,25 kilometra do troch rokov, po prevzatí staveniska začne s projekčnými prácami, získavaním potrebných povolení, ako aj prípravnými prácami na stavenisku a budovaním jeho zariadenia.
Združenie v zložení Eurovia SK, a.s. Košice ako líder, Hochtief CZ, a.s. Praha a Stavby mostov Slovakia, a.s. (SMS) Banská Bystrica zabezpečí aj realizačnú dokumentáciu stavby, keďže funguje v režime žltého FIDIC-u.
"Projektovanie začne ihneď po uzatvorení zmluvy s vybranou projekčnou kanceláriou. Projekčné práce budú prebiehať podľa odsúhlaseného harmonogramu projekčných prác, ktorý vychádza z harmonogramu stavebných prác," informovala agentúru SITA hovorkyňa Eurovie SK Lenka Kubejová.
Spomínané stavebné firmy sa zaviazali postaviť obchvat Žiliny na D3 do júla 2017 za zmluvnú cenu 254,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) podpísala s konzorciom zmluvu o dielo 26. mája.
Súčasťou stavby budú tri mosty v celkovej dĺžke 3,9 kilometra (km), pričom mostná estakáda dlhá 1,4 km povedie ponad Hričovskú priehradu. Časťou stavby je aj tunel Považský Chlmec, dlhý 2,2 km.
Eurovia SK ako líder združenia uskutoční najväčší počet objektov stavby - hlavné cestné objekty, prekládky sietí, oporné a zárubné múry.
"V kooperácii s Euroviou CS bude realizovať aj estakádu ponad Hričovskú priehradu. Prioritou spoločnosti Hochtief CZ je tunel Považský Chlmec a spoločnosť SMS sa špecializuje na mostné objekty," priblížila Kubejová.
Základ výrobných kapacít tejto stavby budú tvoriť kmeňoví pracovníci členov združenia. Niektoré špecializované práce, ktoré nie sú v ich náplni, zabezpečia subdodávatelia.
"Predpokladáme, že okolo 50 % objemu prác budeme realizovať subdodávateľsky. Definitívny výber dodávateľov bude uskutočnený výberovými konaniami a podlieha schváleniu objednávateľa (NDS)," uviedla Kubejová.
Eurovia považuje za samozrejmosť a vec prestíže platiť svojim dodávateľom a zmluvným partnerom v termíne splatnosti.
"Finančná situácia spoločnosti je stabilná, preto nie je nijaký dôvod na obavy z meškajúcich platieb," ubezpečila Kubejová. Reagovala tak na otázku súvisiacu s problémom finančnej disciplíny stavebných spoločností voči ich dodávateľom aj na diaľničných stavbách.
"Zmluva o dielo, ktorú sme podpísali, jasne stanovuje cenu diela a termín realizácie. Keďže sme túto zmluvu s plným vedomím podpísali, je pre nás záväzná a nie je dôvod pochybovať o jej dodržaní," uzavrela.
Pre niekoľkomesačné meškanie prác oproti harmonogramu je napríklad ohrozené odovzdanie stavieb prvého úseku D1 Jánovce - Jablonov a D1 Dubná Skala - Turany v zmluvných termínoch v júli, resp. decembri tohto roka.
Prvú z týchto stavieb uskutočňuje spoločnosť Váhostav - SK, a.s. spolu s českou firmou Bögl a Krýsl, k.s. a druhú Váhostav samostatne.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Diaľnica môže byť o rok neskôr
Obchvat Žiliny postaví konzorcium okolo Eurovie
Začína sa výstavba diaľničného obchvatu Žiliny
Do roku 2020 pribudne na Slovensku 118 km diaľnic a 78 km rýchlociest
Odvolaná riaditeľka Národnej diaľničnej prechádza k Počiatkovi
Pre výstavbu diaľnice okolo Čadce sa 15 rodín sťahuje
Čadca súhlasí s výstavbou diaľnice D3, podmieňuje ju mostom v Bukove
Pre sľubovanú kysuckú diaľnicu sú ľudia roky v neistote
Pre niektorých Kysučanov je diaľnica trápením: Je horšie odísť, alebo ostať?
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.