Eurovia sa zameria na estakády a hlavné objekty, Hochtief bude mať na starosti tunel a SMS mosty. Polovicu prác vykonajú subdodávatelia.
BRATISLAVA. Konzorcium stavebných firiem, ktoré má postaviť úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov - Brodno v dĺžke 4,25 kilometra do troch rokov, po prevzatí staveniska začne s projekčnými prácami, získavaním potrebných povolení, ako aj prípravnými prácami na stavenisku a budovaním jeho zariadenia.
Združenie v zložení Eurovia SK, a.s. Košice ako líder, Hochtief CZ, a.s. Praha a Stavby mostov Slovakia, a.s. (SMS) Banská Bystrica zabezpečí aj realizačnú dokumentáciu stavby, keďže funguje v režime žltého FIDIC-u.
"Projektovanie začne ihneď po uzatvorení zmluvy s vybranou projekčnou kanceláriou. Projekčné práce budú prebiehať podľa odsúhlaseného harmonogramu projekčných prác, ktorý vychádza z harmonogramu stavebných prác," informovala agentúru SITA hovorkyňa Eurovie SK Lenka Kubejová.
Spomínané stavebné firmy sa zaviazali postaviť obchvat Žiliny na D3 do júla 2017 za zmluvnú cenu 254,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) podpísala s konzorciom zmluvu o dielo 26. mája.
Súčasťou stavby budú tri mosty v celkovej dĺžke 3,9 kilometra (km), pričom mostná estakáda dlhá 1,4 km povedie ponad Hričovskú priehradu. Časťou stavby je aj tunel Považský Chlmec, dlhý 2,2 km.
Eurovia SK ako líder združenia uskutoční najväčší počet objektov stavby - hlavné cestné objekty, prekládky sietí, oporné a zárubné múry.
"V kooperácii s Euroviou CS bude realizovať aj estakádu ponad Hričovskú priehradu. Prioritou spoločnosti Hochtief CZ je tunel Považský Chlmec a spoločnosť SMS sa špecializuje na mostné objekty," priblížila Kubejová.
Základ výrobných kapacít tejto stavby budú tvoriť kmeňoví pracovníci členov združenia. Niektoré špecializované práce, ktoré nie sú v ich náplni, zabezpečia subdodávatelia.
"Predpokladáme, že okolo 50 % objemu prác budeme realizovať subdodávateľsky. Definitívny výber dodávateľov bude uskutočnený výberovými konaniami a podlieha schváleniu objednávateľa (NDS)," uviedla Kubejová.
Eurovia považuje za samozrejmosť a vec prestíže platiť svojim dodávateľom a zmluvným partnerom v termíne splatnosti.
"Finančná situácia spoločnosti je stabilná, preto nie je nijaký dôvod na obavy z meškajúcich platieb," ubezpečila Kubejová. Reagovala tak na otázku súvisiacu s problémom finančnej disciplíny stavebných spoločností voči ich dodávateľom aj na diaľničných stavbách.
"Zmluva o dielo, ktorú sme podpísali, jasne stanovuje cenu diela a termín realizácie. Keďže sme túto zmluvu s plným vedomím podpísali, je pre nás záväzná a nie je dôvod pochybovať o jej dodržaní," uzavrela.
Pre niekoľkomesačné meškanie prác oproti harmonogramu je napríklad ohrozené odovzdanie stavieb prvého úseku D1 Jánovce - Jablonov a D1 Dubná Skala - Turany v zmluvných termínoch v júli, resp. decembri tohto roka.
Prvú z týchto stavieb uskutočňuje spoločnosť Váhostav - SK, a.s. spolu s českou firmou Bögl a Krýsl, k.s. a druhú Váhostav samostatne.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Diaľnica môže byť o rok neskôr
Obchvat Žiliny postaví konzorcium okolo Eurovie
Začína sa výstavba diaľničného obchvatu Žiliny
Do roku 2020 pribudne na Slovensku 118 km diaľnic a 78 km rýchlociest
Odvolaná riaditeľka Národnej diaľničnej prechádza k Počiatkovi
Pre výstavbu diaľnice okolo Čadce sa 15 rodín sťahuje
Čadca súhlasí s výstavbou diaľnice D3, podmieňuje ju mostom v Bukove
Pre sľubovanú kysuckú diaľnicu sú ľudia roky v neistote
Pre niektorých Kysučanov je diaľnica trápením: Je horšie odísť, alebo ostať?
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.