Radnica v Prešove sa zaoberá racionalizáciou dopravného systému v meste.
"Napriek tomu, že mesto nemá kompetencie niektoré problémy riešiť, rokujeme s ministerstvom dopravy, Slovenskou správou ciest, Národnou dopravnou spoločnosťou i Prešovským samosprávnym krajom," skonštatoval primátor Pavel Hagyari.
Zdôraznil, že prvoradým záujmom meste je vybudovania severného diaľničného obchvatu Prešova, ktorý bol posunutý až na rok 2013.
"Trápi nás aj rýchlostná komunikácia Nábrežná. Dohoda s rodinou D r u t a r o v s k ý c h by mohla byť uzavretá do konca februára. Následne v priebehu roka by sme túto cestu chceli sprejazdniť," pokračoval.
Ďalej spomenul potrebu spojenia Čierneho mosta - Kuzmányho ulice a Rusínskej cesty. "Pokúsime sa to tlačiť cez samosprávny kraj. Župan prisľúbil pomoc, túto cestu totiž nemali v pláne na tento rok. Zámer je taký, aby sme spoločne otvorili Nábrežnú i Rusínsku cestu, čím by sa výrazne odľahčilo doprave."
Hagyari pokračoval, že mesto trápi aj cesta pri ZVL zo sídliska Šváby smerom na Hanisku. "Je tam plánovaná mimoúrovňová križovatka, ktorá by sa mala napájať na Nábrežnú komunikáciu. Dospeli sme k názoru, že s dostavbou rýchlostnej komunikácie je možné začať práve tam. Toto riešenie pripúšťajú aj na ministerstve dopravy."
Problémom sú aj dopravné zápchy, ktoré vznikajú v Prešove na križovatke pri hoteli Šariš. "Tam vypíšeme súťaž na riešenie kruhového objazdu."
Za ďalší kritický úsek označil primátor Okružnú ulicu. Uviedol, že rokovali s vodárňami, lebo cestu treba najprv odkanalizovať. "V priebehu tohto roka by mala byť kanalizácia hotová a v priebehu budúceho by sa začalo s jej rekonštrukciou."
Riešenie podľa primátora potrebuje aj cesta okolo hotela Dukla, aby sa do centra nemuselo vchádzať zložito cez Vajanského ulicu alebo cez parkovisko pod divadlom. "Pustíme časť áut cez ulicu Hurbanistov," skonštatoval. Napokon povedal, že riešiť sa chystajú aj križovatku Sídlisko III - Sabinovská -Šidlovec, ktorá je problémová hlavne cez dopravnú špičku.
Pre Jarkovú ulicu a priľahlé ulice centra mesta sa podľa Hagyariho pripravuje rýchle riešenie. "Budú z nich jednosmerky, tým pádom sme na nich našli rezervy pre 80 parkovacích miest."
Informoval, že mesto hľadá riešenie aj v tom, aby Prešovčania mali parkovanie počas 20-30 minút zadarmo.
Napokon spomenul i to, že existuje návrh, aby sa v centrálnej mestskej zóne obmedzila rýchlosť na 30 kilometrov za hodinu. "Dôležitejšia ako rýchlosť je bezpečnosť chodcov," dodal.
Prešov - K problémom dopravy v Prešove sa vyjadril aj vedúci odboru výstavby a dopravy mestského úradu Marián Karbinoš.
"Čo sa týka kruhového objazdu pri ZVL, momentálne tam beží legislatívny proces. Stavbu chceme začať v marci. Náklady budú okolo 2,5 milióna korún."
Ohľadne pokračovania Nábrežnej komunikácii po mestskú halu uviedol, že Slovenská správa ciest (SSC) má v pláne pokračovať v jej výstavbe až po roku 2011, mesto to však chce rokovaniami urýchliť.
Karabinoš sa venoval aj rekonštrukcii Okružnej ulice, teda jej prvej etapy od Levočskej ulice po Kúpeľnú. Povedal, že je spracovaná dokumentácia pre stavebné povolenie, tiež sa končí majetkovo-právne vysporiadanie.
"Najprv sa však musí vybudovať kanalizácia. My sme ten kanál dostali do projektu Čistá Torysa, čiže mesto to nebude stáť nijaké peniaze."
Dodal, že v rámci projektu Čistá Torysa sa urobí aj kanál pri križovatke Štefánikova - Hviezdoslavova až po Pavlovičovo námestie. "Veríme, že tieto kanály budú vybudované už v tomto roku."
Ministerstvo výstavby zaplatilo mestu realizačný projekt prvej etapy Okružnej ulice. Táto cesta si však vyžiada investíciu 150 miliónov korún. Ohľadne Kuzmányho ulice uviedol, že ešte v roku 2004 bola oddelimitovaná zo SSC na Prešovský samosprávny kraj spolu s cestami III. triedy.
"Dnes je situácia taká, že je pre ňu vydané právoplatné územné rozhodnutie. Stavba však nie je vykrytá výkupmi pozemkov a nemá spracovanú dokumentáciu na stavebné povolenie."
Pri okružnej križovatke Levočská - Sabinovská Karabinoš uviedol, že mesto vypísalo súťaž na spracovanie štúdie, ktorá preukáže technické možnosti, teda čo sa tam dá urobiť a tiež jej rozpočtové náklady.
Vedúci odboru ohľadom parkovania povedal, že problém sa vyhrotí po začatí investície Pod Tescom, lebo parkovisko tam bude zlikvidované.
"Robili sme však inventúru a toto parkovisko s 220 miestami je využívané len na 40 percent. Skrátka, ľudia sa ešte nenaučili, že keď chcú ísť s autom do centra mesta, musia platiť."
V tejto súvislosti uviedol, že mesto sa pokúsi nájsť spoločnú reč so Slovenskými elektrárňami, ktoré majú nevyužívané parkovisko s vyše stovkou miest. Tiež spomenul parkovisko Farmakolu, ktoré by rovnako mohlo mesto využívať.
Prešov, diaľničný obchvat, tunel
Doprava na Šafárikovej znepokojuje občanov
Prešov musí stavať obchvat na Okružnej ulici z úverových zdrojov
Zelená vlna má byť ešte v tomto roku
Dopravné problémy v Prešove má vyriešiť tím odborníkov
Primátora obviňujú z nedodržiavania sľubov
Prešov má mať najväčšieho Krista
Hagyari vymenoval úspechy i neúspechy. Odpočet po roku primátorovania
Diaľnicu pribrzdia brány metropol
Prešov: Bilancia - Čo priniesol a vzal rok 2007
Prešov po rokoch opäť stavia obchvat
Poslanci podporili tunelový variant
Minister v Prešove kontroloval dopravné stavby
Pavel Hagyari chce využiť železničný tunel ako metro
Chudík a Hagyari sa dohodli na objazde
Hagyari rokuje so spoločnosťou, ktorá by dokázala do troch rokov vybudovať obchvat Prešova
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.