Bratislava. Ministerstvo dopravy SR chce podpísať koncesnú zmluvu na realizáciu druhého balíka diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu a prevádzku úsekov rýchlocesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami do konca tohto roka. V rozhovore pre agentúru SITA to v stredu povedal minister dopravy Ľubomír Vážny.
V prípade prvého balíka na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom by mohla byť podľa neho koncesná zmluva podpísaná v januári 2009. Koncesnú zmluvu na tretí balík, ktorý je zameraný na stavbu ďalších úsekov D1 medzi Žilinou a Martinom, plánuje ministerstvo dopravy podpísať predbežne v apríli budúceho roka. Kvôli meškaniu s prípravou PPP projektov Vážny pripustil, že do roku 2010, ako plánovala vláda, nemusia byť postavené zo súkromných peňazí všetky plánované úseky PPP bez tunelových častí. "To pripúšťam, ale uvidíme podľa ponúk. Termín 2010 je predpokladaný," povedal Vážny. Úseky s tunelmi by mali byť podľa zámerov vlády postavené najskôr v rokoch 2012 a 2013.
"V pondelok skončil koncesný dialóg pre druhý balík. Momentálne dopracovávame súťažné podklady podľa výsledkov súťažného dialógu. Na budúci týždeň dáme výzvy štyrom uchádzačom a budú mať asi mesiac na to, aby predložili ponuky," informoval ďalej v rozhovore pre agentúru SITA minister Vážny.
Pokiaľ ide o prvý balík PPP, ministerstvo dopravy, ako vyhlasovateľ týchto tendrov ešte čaká na geologický prieskum. Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. podľa Vážneho sľúbila uskutočniť podrobný geologický prieskum. "Dúfam, že to aj dodrží, lebo v niektorých prípadoch predtým to nedodržala," dodal minister dopravy s tým, že prvý balík musel byť posunutý práve kvôli tomu. "Dodnes nemáme geologický prieskum a uchádzači nám nechceli dať svoje ponuky bez geológie," posťažoval sa Vážny na diaľničiarov. Po doplnení výsledkov geologického prieskumu do súťažných podkladov skončí koncesný dialóg. Rezort dopravy následne dopracuje súťažné podklady a uchádzačov, ktorí v prvom balíku zostali v hre a vyzve ich na predloženie ponúk.
V treťom balíku ministerstvo dopravy zatiaľ vyhodnotilo kvalifikačné predpoklady uchádzačov o získanie koncesie, keď v tomto tendri zostali traja. Vážny podpísal v pondelok koncesnú dokumentáciu pre tretí balík a ministerstvo dopravy ju sprístupnilo uchádzačom. "Postupne začínajú robiť na svojich ponukách," uviedol Vážny.
Meškanie v príprave PPP projektov podľa Vážneho čiastočne spôsobilo Ministerstvo financií SR, ktoré malo vypracovať správu o ich realizácii. "Najväčšie zdržanie spôsobila NDS, ktorá nedodala včas geologické podklady najmä v prvom, ale aj druhom balíku," uviedol Vážny. Termín začatia stavby diaľničných úsekov cez PPP bude podľa neho známy na základe predložených ponúk uchádzačov. Ukončenie stavieb a ich odovzdanie do užívania budú upresnené v súťažných podkladoch. "V roku 2010 bude postavená nejaká časť D1, ale nie všetky úseky pre meškanie a nedodanie geologických podkladov," uviedol Vážny. Stavba úsekov R1 by mala byť podľa neho rýchlejšia a v roku 2010 by mala byť väčšia časť odovzdaná.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
PPP, výstavba a prevádzka diaľnic
Realizácia PPP projektov v roku 2010 je podľa Palčáka neistá
Priatelia Zeme vyzývajú nepodporiť PPP projekty
Obchvat Bratislavy sa bude možno financovať cez PPP
Vážny navrhuje zrušenie svojej úlohy o výstavbe diaľnic
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.