Na zasadnutiach výboru v mestskej časti účastníci opakovane upozorňujú na nebezpečnú križovatku na ulici Pod Kalváriou.
Ide konkrétne o výjazd z pravej časti ulice za protihlukovou stenou, od Exercičného domu resp. v smere od Botanickej ulice. Sťažnosti znejú tak, že vodič, ak prichádza z vedľajšej ulice od Exercičného domu, nevidí pre protihlukovú stenu vozidlo prichádzajúce v pravom jazdnom pruhu od ulice Obrancov mieru.
Automatická odpoveď by znela, že komunikácia predsa má riadne povolenie, vyjadrovali sa ku nej dopravní policajti, je riadne skolaudovaná. Teoreticky by mala byť bezpečná.
Faktom však je, že presne na tom istom mieste sa stalo za pomerne krátky život komunikácie už niekoľko navlas rovnakých dopravných nehôd. Našťastie, zatiaľ bez strát na životoch.
Posledná nehoda sa stala minulý týždeň. Tentoraz nedal vodič osobného auta z vedľajšej cesty prednosť autobusu mestskej dopravy.
(Niektoré fotografie uverejňujem s láskavým súhlasom ich autorov: Martin Bencúr 1, Dávid Hanušovský 5, 6, 7, 8, 9)
Už dávnejšie som po vašich podnetoch sadol do auta a išiel som tú križovatku vyskúšať zo smeru, ktorý niekedy niektorým vodičom robí problém. Poznám to tam veľmi dobre aj ako chodec.
Nuž, ak auto zastavím riadne pred "stop čiarou", ktorá je približne 1,5 vzdialená od jazdného pruhu na hlavnej ceste, rozhľadu na obidva smery nič nebráni. Dobrý prehľad je aj do vnútorného oblúka protihlukovej steny.
Proti vyhotoveniu križovatky tak nemožno nič namietať, ak vodič dodrží povinnosť a zastaví vozidlo tak, ako prikazujú predpisy.
Objektívny podnet na to, že križovatka je navrhnutá chybne, teda nemožno sformulovať.
Na zasadnutí výboru v mestskej časti som v diskusii konštatoval, že za danej situácie sa asi zodpovední zobudia, keď tam bude príliš veľa dopravných nehôd, dúfajme, že nie so smrteľnými následkami.
Lebo keď v zastavanej oblasti mesta dochádza k zrážkam vozidiel so značnými škodami, tak niečo asi nie je v poriadku, hoci papiere v poriadku sú.
Neostáva nič iné, len si dávať väčší pozor. Ak to čítate a po tejto ceste okolo predajne motoriek Harley-Davidson, reštaurácie Arkáda a zimného štadióna jazdíte, dbajte v tejto križovatke na opatrnosť, nech už prichádzate z ktoréhokoľvek smeru.
Faktom však je, že pri povoľovaní tejto štvorprúdovej komunikácie bola použitá návrhová rýchlosť 60 kilometrov za hodinu. V súčasnosti je dopravným značením povolená maximálna povolená rýchlosť 70 kilometrov za hodinu.
Stalo sa to vtedy, keď sa hromadne na území Slovenska z nariadenia ministerstva "prehodnocovali" úseky ciest prvej triedy cez mestá a zrýchľovala sa doprava.
Podobne, ako mnohí Prešovčania, poznám aj ja jazdu po tejto komunikácii, dokonca aj z vedľajších ciest, pretože tam často jazdím aj autom. Dovolím si povedať, že s rýchlosťou 70 kilometrov za hodinu je táto komunikácia na hrane bezpečnosti.
Argument, že komunikáciu projektovali skúsení dopravní inžinieri, v mojich očiach narúša fakt, že som po jej skolaudovaní a spustení musel tlačiť na kompetentných, aby pri výjazde od reštaurácie Mladosť bolo osadené dopravné zrkadlo, pretože výjazd bol doslova neprehľadný a nebezpečný. Sám ním radšej nevychádzam, ak nemusím.
Našťastie, s osadením dopravného zrkadla v tomto prípade nebol až na hľadanie financovania problém, keďže nebezpečná situácia bola zjavná.
Myslím si, že časom nejaké riešenie čaká aj nehodovú križovatku, len žiaľ asi kompetentní budú ešte čakať na viac obetí, ako doteraz. Tak by to nemalo byť.
Richard Drutarovský, poslanec, Prešov
Na nábreží Torysy pribudol nový svetelný bod, tmavé miesto je minulosťou
Priorita: Chodci sa majú cítiť na chodníku bezpečne
Na sídliskách chcem polopodzemné kontajnery na odpad
Dá Európska komisia peniaze na obchvat Prešova? V októbri by malo byť jasnejšie
Sanácia zosuvov nepokročila ani tento rok, občania sa pýtajú prečo
Nežiadúce parkovanie na trávniku sa dá riešiť. Inšpirácia pre Prešov
Dopravné zrkadlo pri Mladosti zvýši bezpečnosť tisíciek vodičov a obyvateľov na ulici Pod Kalváriou
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.