Viacerí sa zaujímame o protipovodňové stavby v Prešove. Povodne totiž sužujú tých, ktorí majú domy alebo záhrady pri Toryse, najviac na ulici Pod Willec hôrkou, Pod Kamennou baňou a na konci Sídliska 3.
Na zasadnutie komisie pre územný plán sme pozvali zástupcov Slovenského vodohospodárskeho podniku. Tento štátny podnik má na starosti výstavbu a financovanie protipovodňových stavieb.
Obrazne povedané, "patrí" mu povodie a tak zodpovedá za opatrenia, aby škody spôsobené vodou v okolí riek boli čo najmenšie.
Podnik má v podstate príjmy od spotrebiteľov riečnej vody (priamo alebo cez využívanie hydropotenciálu) a od nich nevyberie tak veľa peňazí, aby dokázal rýchlo vybudovať protipovodňové opatrenia všade tam, kde hrozia povodne.
Vyzerá to tak, že pri rozdeľovaní priorít na financovania z obmedzených finančných zdrojov sa zohľadňuje aj ekonomické hľadisko a opatrenia sa budujú tam, kde hrozia najväčšie škody. Príkladom, ktorý majú Prešovčania najbližšie a na očiach, sú protipovodňové hrádze v Košiciach.
Zo zasadnutia komisie bola vytvorená zápisnica, kde je podrobnejšie zachytený priebeh diskusie a aj niektoré odpovede zástupcov Slovenského vodohospodárskeho podniku.
Počas volebného obdobia, ktoré sa čoskoro skončí, sa v našej mestskej časti podarilo po záplavách v lete roku 2010 prehlbiť a vyčistiť koryto v úseku medzi mostom Škultétyho a mostom na ulicu Pod Willec hôrkou, následne bol vybudovaný násyp.
Záplave s menšími následkami sa však v máji tohto roku nevyhol koniec ulice Pod Kamennou baňou.
Zatiaľ bez reálnych ochranných opatrení ostávajú pozemky a domy obyvateľov na ulici Pod Willec hôrkou, kde vodohospodársky podnik počíta v budúcnosti s výstavbou protipovodňových opatrení, no konkrétnu predstavu o termíne jeho zástupcovia neuviedli.
Myslím si však, že proti problémom s prívalovými vodami môžeme niečo urobiť aj sami. Potoky vody sa pri väčších dažďoch valia z mestských lesov. Ide v súčasnosti najmä o ulice Za Kalváriou a Ku Kyslej vode.
Je mi smutno z pocitu, že mnohých kompetentých v našej samosprávne neraz nudia diskusie o riešeniach problémov, ktoré máme v prešovskej samospráve a máme aj kompetenciu ich riešiť. Riešia sa rôzne "zákazky", ale to, že nám nefunguje dobre ekosystém v okrajovych častiach mesta, nechce takmer nikto počuť.
Richard Drutarovský, poslanec, Prešov
Občania ulice Pod Kammenou baňou upratujú po záplavách
Protipovodňové opatrenia o krok ďalej, mesto plánuje predať pozemky pri Toryse vodohospodárom
Bude sa meniť využitie mnohých pozemkov v meste, dotkne sa to aj vás
Mapa záplavového územia riek Torysa a Sekčov v meste Prešov
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre neznalosť alebo pre konkrétny zámer, hovorí urbanista Martin Baloga.
Začal platiť dekrét, ktorý zakazuje cudzincom vlastniť pôdu na Kryme.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Začal platiť dekrét, ktorý zakazuje cudzincom vlastniť pôdu na Kryme.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.