Sú dni, keď obyvateľov ulice Pod Kamennou baňou trápi len jediné. Aby sa nevyliala Torysa a ak sa tak už stane, aby škody a následná robota, boli čo najmenšie.
Naposledy bola ulica a niektoré domy zaplavené v máji tohto roku.
Ulica Pod Kamennou baňou patrí do trojice ulíc v našej mestskej časti, kde je pre obyvateľov dôvod obávať sa o majetok kvôli prírodným živlom. Ďalšími ulicami sú neďaleké ulice Pod Willec hôrkou a Horárska ulica, ktoré trápia zosuvy pôdy na svahoch. Pred živlami teda nie sú bezpeční ľudia ani na rovine pri rieke a ani vyššie v kopcoch.
Spoločným menovateľom a činiteľom, ktorý vždy vyvoláva obavy, sú nárazové zrážky, keď sa plní koryto rieky a premáča terén na priľahlých kopcoch.
Ďeľba kompetencií v štáte je taká, že o vodné toky sa nestará mesto, ale štát prostredníctvom štátneho Slovenského vodohospodárskeho podniku.
Tento podnik nepodlieha samospráve, takže neexistuje žiadne také rozhodnutie poslancov alebo primátora, ktoré by bolo zaväzné pre tento podnik.
Ostáva preto len apelovať na vedenie podniku, aby do svojich plánoch zahrnuli aj protipovodňové opatrenia na rieke Torysa v Prešove. Faktom je, že od predposledných väčších povodní v roku 2010 sa na Toryse vykonali práve pri ulici Pod Kamennou baňou opatrenia na spriechodnenie toku a nasypala sa na jednom z kritických úsekou hrádza na brehu. No v roku 2014 ani to nestačilo.
Aby sme mali informácie priamo z prvej ruky, pozývame si pravidelne zástupcov vodohospodárskeho podniku na zasadnutie zasadnutie komisie pre územný plán, výstavbu, dopravu a životné prostredie Mestského zastupiteľstva v Prešove.
Naposledy sa takéto spoločné rokovanie uskutočnilo v máji pred záplavami. Zo zasadnutia je zápisnica, ktorú si môžete prečítať.
Najbližšie ďalšie podobné rokovanie bude zajtra. Zasadnutia komisie sú verejné (viac informácií je v článkoch nižšie) a následne podľa rokovacieho poriadku by opäť mala byť zverejnená zápisnica. No najlepšie je prísť si stanovisko a plány zástupcov vodohospodárskeho podniku vypočuť osobne.
Ďalšími ranami, ktoré trápia túto donedávna pokojnú ulicu, no našťastie sa už netýkaju prírodných živlov, ale ľudskej činnosti - automobilové šmyky na parkovisku pri mestskej hale a výstavba štvorprúdovej štátnej cesty medzi ulicou a riekou Torysa.
Obyvateľov obťažujú hlukom účastníci motoristických podujatí pri mestskej hale, pri ktorých súťažiaci vyvolávajú hlučné šmyky. Táto problematika je komplexnejšia, na môj návrh sa pred časom uskutočnilo verejné zhromaždenie obyvateľov mesta, ktoré tieto aktivity odmietlo, no primátor ho nerešpektuje a konal tak, že sa tieto aktivity na mestskom majetku dejú.
Výstavba štátnej cesty je ďalším problém. Momentálne obyvateľov zvykne trápiť znečistenie ulice stavebnou technikou, keďže ulica tvorí prístup na jeden zo stavebných dvorov. Po dokončení výstavby komunikácie a jej uvedení do prevádzky zasa dôjde ku trvalému zvýšeniu hluku.
Svoje skúsenosti s tým majú obyvatelia ulice Pod Kalváriou, kde už je v prevádzke nadväzujúci úsek. Obyvatelia postupne opúšťajú svoje domy a sťahujú sa preč kvôli hluku, ktorí nemôžu vydržať.
Na záver ešte dodám, že s výstavbou tejto komunikácie tesne súvisia aj snahy Slovenskej správy ciest zrekonštruovať križovatku Obrancov mieru - Levočská.
Ku niektorým záležitostiam som sa už vyjadroval na tejto mojej poslaneckej internetovej stránke. Články nájdete nižšie.
Richard Drutarovský, poslanec, Prešov
Na križovatke sú búračky, no podľa dopravákov je v poriadku
Ochrana Prešova pred povodňami: Niečo sa podarilo, zvyšok zatiaľ ďaleko
Škola šmykov bola povolená nezákonne, povolenie je zrušené a musí sa zopakovať
Občania ulice Pod Kammenou baňou upratujú po záplavách
Čierna stavba tzv. "školy šmykov" dostala povolenie od primátora, napriek nesúhlasu Prešovčanov
Rekonštrukcia Levočskej značne obmedzí obyvateľov Sídliska 2, vyjadriť sa možno už len do pondelka
Protipovodňové opatrenia o krok ďalej, mesto plánuje predať pozemky pri Toryse vodohospodárom
Zotrel sa rozdiel medzi občanom a poslancom, zverejňujeme materiály orgánov mesta
Po oplotení mestskej haly by malo ostať zachované bezplatné parkovanie
Oplotenie školy bezpečnej jazdy pri mestskej hale speje ku povoleniu (a chronológia prenájmu haly)
Zápisnica zo zhromaždenia obyvateľov mesta k tzv. Škole šmykov pri mestskej hale
Dnes ste dostali do schránky pozvánku na zhromaždenie ku tzv. Škole šmykov pri mestskej hale
Navrhol som zvolanie zhromaždenia obyvateľov ku škole šmykov pri mestskej hale
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.