Naše sídlisko má oproti ostatným častiam mesta jednu výhodu. V tomto volebnom období vznikol projekt parkovacíh plôch.
Hoci nepokrýva úplne celú plochu Sídliska II, projekt načrtol úplne presne, kde by presne mali byť umiestnené budúce parkovacie plochy.
Viac som o tom napísal pred časom v inom článku, ak máte záujem, pozrite si ho. Odkaz na neho je nižšie na konci tohto textu.
Vytvorený projekt obsahuje analytickú časť a navrhuje etapizáciu výstavby ďalších plôch. Naše sídlisko sa totiž generačne obmieňa. Prichádzajú mladšie ročníky so životným štýlom, ku ktorému v mnohých prípadoch patrí auto, niekedy aj jedno pre každého dospelého člena rodiny.
Už dnes cítim, že boj o parkovacie miesto po príchode domov vyvoláva konflikty a napätie.
To je to posledné, čo by som si prial. Niekoľko nových parkovísk pribudlo aj v uplynulom období. Naposledy v staršej časti sídliska, vo vnútrobloku medzi ulicou Československej armády a ulicou Fraňa Kráľa.
Kvalita verejného priestoru sa zlepšila v mnohých ohľadoch k lepšiemu. Prispeli k tomu sami obyvatelia rekonštrukciami fasád bytoviek. Z väčších mestských investícií výmena strechy na budove materskej školy, výmena okien na budove s víziou budúceho zateplenia budovy.
Aj o tom viac infomácií nájdete v článkoch na konci.
Hoci sa do popredia opodstatnene dostávajú problémy s parkovaním najmä na sídliskách, pozorne vnímam aj niektoré problematické lokality v zástavbe rodinných domov.
Svoje príčiny majú parkovacie konflikty na Táborisku, no dnes by som upriamil pozornosť na našu mestskú časť.
Najhustejšia zástavba rodinných domov je myslím na Gorkého ulici. Radové domy z povojnového obdobia sú na tak úzkych pozemkoch, nalepené jeden na druhý, že niekedy celkova dĺžka áut obyvateľov domu, obrazne povedené, presahuje šírku pozemku.
Viacerí obyvatelia tejto ulice prišli na zasadnutia výborov v mestských častiach tlmočiť nespokojnosť s tým, že na ulici sa prakticky nedá stáť bez porušenia dopravných predpisov. Nespokojnosť niektorí vyjadrili aj so stromami, ktoré prekážajú pri parkovaní áut na trávniku.
Je zrejmé, že organizácia dopravy na tejto ulici mešká za dnešnou realitou. Osobitne to podčiarkuje fakt, že niekedy bývajú problémy aj pri obsluhe územia, napríklad smetiarmi, či pri zimnej údržbe, keď parkujúce autá tvoria občas neprekonateľnú prekážku.
Pre mňa je toto všetko námet na riešenie tohto problému v orgánoch mesta, ak sa po konzultácii s obyvateľmi ukáže, že toto je prioritný problém.
Osobitnú zmienku si zaslúžia aj iné ulice v našej mestskej časti. Tam je státie vozidiel zakázané či už dopravným značením alebo jednoducho je podľa zákona nemožné. Pomaly sa však napriek tomu tiež zapĺňajú stojacimi autami, rozšíreným neduhom sa stáva státie po chodníkoch.
Chodci sú doslova vytláčaní pred autá na cestu, lebo autá stoja na chodníkoch. Neraz aj tam, kde do minúty-dvoch možno auto nechať na parkovisku alebo tam, kde státie možné je.
Toto sú problémy, ktoré pochopiteľne riešiteľné sú, len si vyžadujú istu dávku odvahy a vôle sa do nich postupne pustiť.
Mojím zámerom je nečakať na postupné zhoršovanie všetkých popísaných problémov do neriešiteľného štádia - ale v predstihu pripraviť ich riešenia.
Richard Drutarovský, poslanec, Prešov
Škôlka na Ul. Fraňa Kráľa má po novej streche aj nové okná
Rekonštrukcia strechy materskej školy na ul. Fraňa Kráľa sa začala
Na Sídlisku 2 pribudlo nové parkovisko, spojovacie uličky sa trochu odľahčia
Schválili sme územný plán, konečne sú v ňom aj pokrokové veci
Uskutočnil sa tzv. "výber staveniska" pre parkovisko na Októbrovej ulici
Dnes sme oficiálne prebrali po rekonštrukcii školu na ulici Čs. armády
Sídlisko II má konečne komplexný projekt parkovacích plôch
Materská škola na Sídlisku 2 dostane novú strechu a okná, schválili sme financie na jej opravu
Príprava parkoviska na Engelsovej ulici vstupuje do ďalšej etapy
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre neznalosť alebo pre konkrétny zámer, hovorí urbanista Martin Baloga.
Začal platiť dekrét, ktorý zakazuje cudzincom vlastniť pôdu na Kryme.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Začal platiť dekrét, ktorý zakazuje cudzincom vlastniť pôdu na Kryme.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.