Nový spomaľovač na Kolárovej ulici mal reagovať na početné sťažnosti obyvateľov ulíc Kolárová, Sázavského, Odborárska, Marka Čulena.
Po sprevádzkovaní obchvatu okolo zimného štadióna si totiž množstvo vodičov skracuje čas jazdy cez tieto ulice, aby nemuseli čakať na semafóroch na križovatke Levočská - Obrancov mieru a pred priechodom pre chodcov na ulici Československej armády.
Obyvatelia sa najmä na zasadnutia výboru v mestskej časti dožadovali nejakého riešenia.
Samozrejme sme súhlasili a tak mestský úrad pripravil riešenie. Bez ďalšej konzultácie bol osadený spomaľovač na Kolárovej ulici, spolu s lesom dopravných značiek.
Keď som si podrobne prezeral pri svojich pravidelných pochôdzkach po našej mestskej časti toto riešenie, hneď sa mi prihovorila obyvateľka jednej z priľahlých ulíc s otázkou, prečo a z akého dôvodu bol tento spomaľovač namontovaný.
Odvetil som to, čo píšem vyššie. Podujal som sa však zistiť, aký je oficiálny dôvod umiestnenia spomaľovača.
Každé dopravné značenie a každé dopravné zariadenie totiž musí posúdiť a rozhodnúť o ňom príslušný orgán. Tento orgán musí posúdiť dôvody umiestnenia každej novej dopravnej značky a vydať o tom písomné rozhodnutie za ktoré potom nesie zodpovednosť.
V tomto prípade som zistil, že dôvodom umiestnenia spomaľovača bolo zníženie rýchlosti kvôli bezpečnosti chodcov vychádzajúcich z Kolmanovej záhrady.
Nuž, chodievam tam pravidelne a ak by naozaj išlo o bezpečenosť chodcov, tak za lacnejšie a bezpečnejšie opatrenie by som považoval skôr dopravné zábradlie pred východom z Kolmanovej záhrady.
So spomaľovačmi býva niekedy problém, že napriek dobrému úmyslu dopravných technikov sa minú účinku alebo vyvolajú iný problém.
Tento spomaľovač určite budem naďalej sledovať a veľmi ma zaujímajú názory obyvateľov, ktorí v tejto časti mesta bývajú.
Výstrahou je séria spomaľovacích prvkov na Kysuckej ulici, ktorá stála vyše 20 000 eur. Nie, nie je to preklep, naozaj dvadsať tisíc eur.
Problém s nadmerným množstvom tranzitnej dopravy cez Kysuckú ulicu je nepochybný. Zvolená forma riešenia a najmä jeho cena, vzhľadom na účinok, už áno.
V Prešove sme sa zatiaľ dostatočne nepoučili z chýb, cez ktoré prešli väčšie mestá a tie sa z nich už poučili. Mali by sme sa s nich poučiť aj my.
Ide o to, že ak niekde existuje dostatočne priechodná cesta v dobrom stave a dá sa cez ňu skrátiť cesta, tak si doprava túto cestu nájde.
Pokiaľ je to cesta určená pre tranzitnú dopravu, tak je to v poriadku. Pokiaľ nie, tak to v poriadku nie je.
Vo vyspelých mestách vidieť prístup, že keď sa už raz auto dostane na zbernú vysokokapacitnú dopravu, tak jazdí plynulo. Vedľajšie cesty sú upokojené a úmyselne prispôsobené tak, aby nelákali na rýchlu jázdu a ani ju neumožňovali.
Vodičom tak nenapadne odbočiť do obytnej zóny, aby si skrátili cestu. Lebo je to psychologicky nepríjemné. Výsledkom je príjemnejší a bezpečnejší život a pohyb po vedľajších uličkách, kam jazdia naozaj len tí vodiči, ktorí tam bývajú alebo naozaj potrebujú zájsť.
Viac inšpirácií aj na túto tému je v článku týždenníka Trend s názvom "Päť mýtov o prepchatom meste".
Richard Drutarovský, poslanec, Prešov
Opravená orientačná tabuľa. Detail, ale tiež významný pre imidž mesta. Stanica nám však robí hanbu
Dá Európska komisia peniaze na obchvat Prešova? V októbri by malo byť jasnejšie
Nové zastávky na Cemjate, zatiaľ v nedohľadne
Obratisko na Terchovskej ulici je pred kolaudáciou
Poslanec je povinný voliča informovať, nie blokovať na facebooku
Máte občiansky s čipom? Prešovská radnica konečne akceptuje elektronický podpis
Sanácia zosuvov nepokročila ani tento rok, občania sa pýtajú prečo
Obyvatelia sídliska sa starajú o pieskovisko. Prekáža im nekoncepčnosť v starostlivosti o zeleň
Zastávka na ulici Marka Čulena je opravená, hodil by sa prístrešok
Obnova aleje skrášlila exponovanú Čapajevovu ulicu
Obratisko Terchovská je vo výstavbe. Ako to zapadá do mojej vízie rozvoja Prešova?
Útulok pre psov v Prešove. Navrhol som, nech rozhodne najkompetentnejší orgán
Ochrana Prešova pred povodňami: Niečo sa podarilo, zvyšok zatiaľ ďaleko
Nežiadúce parkovanie na trávniku sa dá riešiť. Inšpirácia pre Prešov
Na Ulici Zimný potok pribudli lampy. Problém s uličným sexom a tvrdými drogami sa zmiernil
Vymrvený asfalt je opravený, lenže... Kto by mal zodpovedať za sledovanie nedostatkov?
Škola šmykov bola povolená nezákonne, povolenie je zrušené a musí sa zopakovať
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.