Bratislava, diaľnica D4, obchvat Bratislavy, nultý obchvat

Pravidelne aktualizovaný prehľad medializovaných informácií. Najnovšie informácie sú na začiatku stránky. Podobne spracované informácie o iných kauzách hľadajte v obsahu.

Vizualizácie:

Príbuzná kauza:

Mapy:

Brecely sa rozhodol, obchvat Bratislavy podpíše

Diaľnice v okolí hlavného mesta postaví konzorcium okolo spoločnosti Cintra. Ročne jej štát bude platiť 56,72 milióna eur.

09. 05. 2016 | čítať ďalej...

Brecely obchvat Bratislavy podpíše. Má však dve podmienky

Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest sa na Slovensku v nasledujúcich rokoch môže spomaliť. Štát už rozdelil všetky prostriedky z eurofondov. Nový minister dopravy Roman Brecely (Sieť) bude musieť nájsť dodatočné...

08. 05. 2016 | čítať ďalej...

Eurofondy sa našli na bratislavskú D4 a kysuckú D3

Ministerstvo dopravy použije na výstavbu bratislavského obchvatu podporne aj financie z Európskej únie. Rozhodnutie nového ministra dopravy Romana Brecelyho v stredu odobrila vláda.

05. 05. 2016 | čítať ďalej...

Pred čím sme varovali ministra pri PPP obchvate

O podpísaní či nepodpísaní koncesnej zmluvy na projekt PPP D4/R7 sa zrejme rozhodne bez adekvátnych informácií, akými sa riadia v dobre spravovaných štátoch. Napriek tomu, že rozhodovať bude už nový minister dopravy....

03. 05. 2016 | čítať ďalej...

Komu chystá NDS darček za naše peniaze

Národná diaľničná spoločnosť bezdôvodne zmenila plán výstavby dôležitej diaľničnej križovatky pri Bratislave. Namiesto okolitým obciam tak pomôže konkrétnemu developerovi.

30. 04. 2016 | čítať ďalej...

Tieto cesty patria k vládnym prioritám na najbližšie štyri roky

Pri výstavbe diaľnic je najdôležitejšou prioritou diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami. Vláda však bude pokračovať aj v rozvoji rýchlostných ciest R2, R3, R4 a R7 a začne sa s budovaním obchvatu Bratislavy.

13. 04. 2016 | čítať ďalej...

Nový minister dopravy odvolal riaditeľa NDS a rokoval o obchvate Bratislavy

Aby sa nezabudlo, že nová metla dobre metie – po nástupe nového ministra sa upratuje.

13. 04. 2016 | čítať ďalej...

Veľké diaľničné tendre stoja, stavbárov čaká od štátu málo práce

V tomto roku sa postupne budú dokončovať viaceré diaľničné stavby. Medzi najväčšie patrí úsek medzi Zvolenom a Pstrušou.

06. 04. 2016 | čítať ďalej...

Východ potrebuje rýchlostné cesty kvôli kamiónom

Výstavba rýchlostných ciest na východe a juhu Slovenska, ktoré má vo svojich prioritách nová vláda, môže priniesť pokojný spánok obyvateľom miest a dedín.

04. 04. 2016 | čítať ďalej...

Nedokončená D1, či vlaková súťaž do Banskej Bystrice. Čo čaká nového šéfa dopravy?

Jána Počiatka zo Smeru na poste ministra dopravy vystriedal nominant strany Sieť Roman Brecely. Na stole mu nechal viaceré nedokončené projekty.

31. 03. 2016 | čítať ďalej...

Diaľnice musia ustúpiť. Pozrite sa, aké plány má Sieť

Najskôr rýchlostné cesty, potom diaľnice. Práve dobudovanie R2, R3, R4 a R7 majú podľa strany Sieť, ktorej nominant bude šéfovať ministerstvu dopravy, prednosť pred diaľnicami. Strana Sieť mala vo svojom programe, že „veľmi...

22. 03. 2016 | čítať ďalej...

Sieť robí, čo v minulosti kritizovala. Diaľnice chce stavať cez PPP projekty

Rýchlostná cesta na Orave, ktorá sa dostala do programových priorít vlády, by sa mala stavať cez súkromné peniaze.

21. 03. 2016 | čítať ďalej...

Medzi prioritami budúcej vlády chýba dostavba úsekov D1 a D3

Vznikajúca vládna koalícia sa v programových prioritách v oblasti dopravy obmedzila na rozvoj dopravnej infraštruktúry.

20. 03. 2016 | čítať ďalej...

Budúca vláda nemá dosť peňazí na diaľnice

Kým vláda Roberta Fica dosiahla výrazný diaľničný pokrok, v nasledujúcich rokoch sa výstavba môže spomaliť. Štát totiž už rozdelil všetky eurofondy až do roku 2020 a ďalšie európske zdroje prísť nemusia.

14. 03. 2016 | čítať ďalej...

Štyri veľké obchvaty zostali v neistote

Čo bude s výstavbou diaľničných obchvatov Bratislavy, Čadce, Košíc a Prešova? Tendre na staviteľov dôležitých úsekov sa začali pred voľbami a stále nie sú uzavreté. Súčasná vláda bratislavský obchvat vysúťažila ako...

11. 03. 2016 | čítať ďalej...

Počiatek obchvat do volieb nepodpísal. Čo sa s ním stane po voľbách?

Štát chce obchvat Bratislavy stavať cez verejno-súkromné partnerstvo. Zmluvu podpíše so španielskou spoločnosťou Cintra.

07. 03. 2016 | čítať ďalej...

Počiatek: Diaľnice budeme musieť stavať cez PPP projekty

Súčasná vláda chcela na začiatku svojho funkčného obdobia urýchliť výstavbu diaľnic a dokončiť diaľnicu D1 medzi Bratislavou a Košicami do roku 2019. Napriek tomu, že do výstavby diaľnic sa za posledné štyri roky investovalo 2,1...

26. 02. 2016 | čítať ďalej...

Obchvat Bratislavy: Na pozemkoch sa obohatila trojica mužov

Obchvat Bratislavy ešte nezačali stavať a už ho sprevádzajú podozrenia z nekalého výkupu pôdy.

18. 02. 2016 | čítať ďalej...

Protesty nepomohli. Ficova vláda tesne pred voľbami schválila kontroverzný obchvat Bratislavy

Vláda vyslovila súhlas s uzavretím koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov diaľnice D4 Bratislava, Jarovce - Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava, Prievoz - Holice v dĺžke 59...

17. 02. 2016 | čítať ďalej...

Pomoc Bratislave, či kauza s pozemkami. Pozrite sa, čo obchvatu vyčítajú

Obchvat Bratislavy bude stáť približne 1,9 miliardy eur. K tejto sume však treba prirátať ďalšie stámilióny navyše za pozemky pod diaľnicou.

17. 02. 2016 | čítať ďalej...

Počiatek má zelenú. Obchvat za 1,9 miliardy začnú stavať na jar

Po dostavaní 60 kilometrov diaľnic budeme konzorciu platiť 57 miliónov eur ročne. Celkovo vyjde obchvat Bratislavy na 1,9 miliardy eur, ďalšie stámilióny zaplatíme za pozemky.

17. 02. 2016 | čítať ďalej...

Stavali Euroveu, televízie sú od nich závislé. Kto postaví obchvat Bratislavy?

O prevádzku novej diaľnice sa má starať španielska firma, ktorá spravuje vyše dvetisíc kilometrov ciest.

16. 02. 2016 | čítať ďalej...

Na súkromnú diaľnicu prispejeme aj eurofondami

Firma, ktorej budeme diaľnicu splácať, si peniaze na výstavbu požičia nielen od bánk, ale aj od Slovenského investičného holdingu.

16. 02. 2016 | čítať ďalej...

Počiatkov miliardový projekt je na hrane, Kažimír ukázal čísla

Keby sa tento rok začalo s výstavbou obchvatu Bratislavy tradičným spôsobom, bolo by to o 62 miliónov lacnejšie než cez PPP.

15. 02. 2016 | čítať ďalej...

V súťaži na obchvat Bratislavy nepadla ani jedna námietka

Verejné obstarávanie na výstavbu obchvatu Bratislavy sa blíži ku koncu.

10. 02. 2016 | čítať ďalej...

Obchvat Bratislavy môžu zbrzdiť námietky

Štát môže konzorciu okolo spoločnosti Cintra platiť za bratislavský obchvat ročne takmer 57 miliónov eur.

01. 02. 2016 | čítať ďalej...

Počiatek chce obchvat od najlacnejšieho, zákazku dá Španielom

Úseky, ktoré chcela stavať prvá Ficova vláda cez PPP projekty, boli v porovnaní s klasickou výstavbou drahšie skoro o dve miliardy eur.

29. 01. 2016 | čítať ďalej...

Obchvat Bratislavy smeruje k Španielom, ponúkli najnižšiu cenu

Záväzné ponuky na výstavbu a prevádzku bratislavského obchvatu odovzdali ministerstvu dopravy štyri konzorciá.

07. 12. 2015 | čítať ďalej...

Obchvat Bratislavy pozná víťaza. Počiatek ukázal detaily

Najnižšiu cenu za koncesiu pre obchvat Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnú cestu R7 z hlavného mesta po Holice cez PPP projekt predložilo medzinárodné konzorcium Obchvat Nula.

07. 12. 2015 | čítať ďalej...

Áno, bol som poradcom generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti

Bol som aj poradcom prevádzkového riaditeľa, tri mesiace som zastupoval vedúceho odboru verejného obstarávania a na pokyn generálneho riaditeľa založil odbor správy stavebných dozorov, ktorému som sa stal šéfom.

29. 11. 2015 | čítať ďalej...

Štát priznáva, na dostavbu všetkých ciest nemá dosť peňazí

Okrem peňazí, ktoré dáva z rozpočtu doteraz a eurofondov, môže štát na štvorprúdovky použiť aj dlhopisy, PPP projekty či dane z pohonných látok.

19. 11. 2015 | čítať ďalej...

Bratislavský obchvat chcú postaviť štyri konzorciá

Štát odhaduje celkovú cenu obchvatu na 4,5 miliardy eur.

13. 11. 2015 | čítať ďalej...

Je obchvat Bratislavy potrebný?

O obchvate Bratislavy sa v poslednej dobre hovorí viac v negatívach než pozitívach. V médiách sa objavujú tvrdenia, že obchvat Bratislavy netreba a sú návrhy aby financie naň sa použili na dotáciu MHD, alebo obdobným...

11. 11. 2015 | čítať ďalej...

Čo vám v schválenom zákone o vyvlastňovaní prekáža?

Čo vám v schválenom zákone o vyvlastňovaní najviac prekáža? Štát tvrdí, že nemá na to, aby zabezpečil náhradný byt ci bývanie pre všetkých vyvlastňovaných. Ale predsa, veď u nás je taká korupcia s ohľadom na faktúry tety Anky a...

28. 10. 2015 | čítať ďalej...

Most Lafranconi nikto neopravuje, tvrdí Hlina

Podľa neho to vyzerá tak, že Smer sa uchýlil k účelovej oprave mosta, aby vytvoril dojem, že Bratislava je neprejazdná obchvat nevyhnutný.

26. 10. 2015 | čítať ďalej...

Analytici: Nový obchvat Bratislavy môže byť predražený o miliardu

Podpisom zmluvy na výstavbu obchvatu ako PPP projektu sa totiž štát zaviaže dlhé roky dopredu splácať splátky za výstavbu a prevádzku diaľnice.

12. 10. 2015 | čítať ďalej...

Ako zarobiť na Doprastave sto miliónov

Pre vlastníkov a investorov stavebnej firmy bude lepšie, ak jej pred predajom zabezpečia ešte aspoň jednu veľkú zákazku.

06. 09. 2015 | čítať ďalej...

Výkupcovia pôdy

Je príznačné pre Fico II, že za každým rozhodnutím, čo urobí, sa ťahá dlhý tieň ťaženia renty z verejnej funkcie. Kšeft - čo je veľmi milosrdné pomenovanie - s pozemkami pod Land Roverom je iba ďalšia dokumentácia.

To, že firma...

31. 08. 2015 | čítať ďalej...

Priekupníci strašia aj vyvlastnením, preto sú úspešní, hovorí aktivista

Keď ľudia vidia, že na ich pozemku chce štát stavať diaľnicu, zľaknú sa a sú náchylní predať pôdu lacno špekulantom, hovorí Richard D r u t a r o v s k ý, nezávislý poslanec mesta Prešov, majiteľ portálu vyvlastnenie.sk a...

19. 05. 2015 | čítať ďalej...

Špekulantov prilákal obchvat Bratislavy, štát pôdu štedro preplatí

Za ornú pôdu v hodnote pár centov pod budúcou diaľnicou dostanú jej majitelia aj stonásobok. Štát chce do pôdy pod projektom investovať takmer 400 miliónov eur.

23. 02. 2015 | čítať ďalej...

Obchvat Bratislavy má križovatky ako bludiská

Bratislavský obchvat bude drahý. Odhliadnuc od faktu, že jeho súčasťou sú technicky náročné stavby, ako estakáda či tunel, problém spočíva aj v zbytočne premrštených riešeniach križovatiek.

04. 02. 2015 | čítať ďalej...

Ochranári a štát sa dohodli: Obchvat Bratislavy zasiahne aj chránené územia

Výstavba diaľničného úseku D4 v Bratislave zasiahne aj chránené územia v okolí Dunaja. Viac ako rok trvalo pripomienkovanie projektu kompenzačných opatrení. Nakoniec sa štátne organizácie dohodli s ochranármi na balíku krokov,...

05. 01. 2015 | čítať ďalej...

Trasa nového bratislavského obchvatu je definitívne potvrdená

Príroda v chránenej oblasti musí novej ceste ustúpiť. Rozhodla o tom vláda. Ochranári najskôr proti tomuto zámeru protestovali, no nakoniec sa so štátnymi úradníkmi dohodli. Minister životného prostredia však musel sľúbiť, že so...

02. 11. 2014 | čítať ďalej...

Štúdia uskutočniteľnosti projektu diaľnice D4 a R7 (PPP projekt)

Pozrite si dokument tzv. "feasibility study" projektu výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 formou tzv. PPP projektu. Vznikol 30. 10. 2014.

30. 10. 2014 | čítať ďalej...

Nultý okruh Bratislavy je projekt vyššieho verejného záujmu

Dôvodom je fakt, že časť úseku diaľnice D4 má podľa dokumentácie prechádzať cez chránené územia európskeho významu, na ktoré bude mať podľa analýz nepriaznivý vplyv.

29. 10. 2014 | čítať ďalej...

Podľa ochranárov je nultý okruh Bratislavy prijateľným kompromisom

Plánovaný úsek D4 má podľa dokumentácie preťať Chránené vtáčie územie Dunajské luhy a Územie európskeho významu Biskupické luhy.

26. 10. 2014 | čítať ďalej...

Obchvat Bratislavy presťahuje vtáky aj les

Štát vysvetľuje, prečo je obchvat hlavného mesta dôležitejší ako príroda. Ekológovia súhlasia s tým, že lepšie sa štvorprúdovka nakresliť nedá.

13. 10. 2014 | čítať ďalej...

Bratislava chce zrušiť poplatky na D-dvojke až po Stupavu

Motoristi zo Záhorskej Bystrice, Stupavy, z Marianky, Lozorna a ďalších obcí by na ceste za prácou do Bratislavy predsa len mohli využívať D2 bez toho, aby si museli kupovať diaľničné známky. O nespoplatňovaní úseku diaľnice až...

23. 09. 2014 | čítať ďalej...

Do ceny za obchvat Bratislavy by mohol štátu hovoriť jeden záujemca

Pri nových diaľničných projektoch, ktoré bude štát splácať súkromníkom, sa môžu točiť tie isté firmy ako v predražených PPP projektoch z minulosti.

29. 08. 2014 | čítať ďalej...

<

1

2

3

4

>

Úradné dokumenty
I/18 Prešov, Levočská - Obrancov mieru križovatka, most, stavebné povolenie

Rozhodnutie Okresného úradu Prešov, Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, číslo OU-PO-OCDPK-2017/007147-04 zo dňa 17. 2. 2017.

Diaľnica D1 Prešov západ - Prešov juh, oznámenie o začatí konania o predĺžení platnosti stavebného povolenie

Verejná vyhláška, ktorou sa oznamuje začatie konania o predĺžení stavebného povolenia, č. j. 10424/2017/SCDPK-C240/12922 zo dňa 16. 2. 2017 pre stavbu "Ďiaľnica D1 Prešov západ - Prešov juh".

I/18 Prešov, Levočská - Obrancov mieru, Úprava trolejového vedenia, oznam o začatí stavebného konania

Verejná vyhláška, ktorou Prešovský samosprávny kraj, Úrad Prešovského samosprávneho kraja, Odbor dopravy, oznamuje začatie stavebného konania a nariadenia ústneho konania, č. j. 02416/2017/OOD-002 zo dňa 10. 2. 2017 pre stavbu...

Poznámky k zákonom
Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...

Otrasy z cesty sa prenášajú na môj dom. Ktorý úrad má povinosť nariadiť nápravu?

Pri našom dome vedie cesta 1. triedy. V poslednej dobe sa stav komunikácie zhoršil natoľko, že pri...

Čo je to jednoduchá stavba podľa stavebného zákona?

Stavebný zákon definuje takzvané "jednoduché stavby". Pozor, pod pojmom "drobné stavby" rozumie...

Čo je to drobná stavba podľa stavebného zákona?

Prečo rozlišovať, čo je a čo nie je drobná stavba? Pretože na drobné stavby nie je potrebné...

Sused chce postaviť dom 1 meter od môjho pozemku. Čo sa dá robiť?

Pokiaľ Váš sused ešte nemá vydané územné rozhodnutie resp. stavebné povolenie, uplatnite aktívne...

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.