Pravidelne aktualizovaný prehľad medializovaných informácií. Najnovšie informácie sú na začiatku stránky. Podobne spracované informácie o iných kauzách hľadajte v obsahu.
Pozrite tiež:
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Bude bez privádzača Grófske.
Obyvatelia môžu počuť zvýšený hluk.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu moderných kapacitných komunikácií.
Tú začnú betónovať na jeseň.
Keď bude celý úsek obchvatu R4 hotový, prejazd Prešovom sa skráti asi o deväť minút.
Andrej Doležal rokoval s prešovským županom Milanom Majerským.
Na všetko dohliadne svätá Barbora.
Výstavba diaľnice je podľa ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) dlhodobý proces, ktorý zvyčajne trvá dve až tri volebné obdobia.
Ministerstvo životného prostredia vydalo súhlasné záverečné stanovisko k výstavbe diaľnice D1 Prešov západ - Prešov juh v procese EIA.
Dobudovaný 625-metrový úsek sa tak stal súčasťou diaľnice D1.
Panoramatické zábery približujú včerajšie dianie na stavenisku budúceho južného portálu diaľničného tunela D1 Prešov a nadväzujúcej estakády, ktorou sa výjazd z tunela napojí o približne kilometer na existujúci úsek diaľnice z...
Ak od 1. 1. 2018 nebude výstavbu diaľnic brzdiť dlhová brzda, nezmení sa vôbec nič, tvrdí odborník na dopravu Ján Kovalčík.
V Prešove vo štvrtok slávnostne odovzdali do užívania úsek cesty I/68 Prešov odbočka Škultétyho – ZVL, ktorá má odkloniť tranzit cez tretie najväčšie mesto na Slovensku. Motoristom bude na základe požiadavky polície sprístupnený...
Primátor Ružomberka kritizoval Národnú diaľničnú spoločnosť verejne a pred premiérom za to, že nevie pohnúť so stavbou obchvatu mesta.
Poslanci koalície sa minulý týždeň pokúsili presadiť rozsiahlu výstavbu diaľnic na dlh a v septembri si to zopakujú, lebo tentoraz im to neprešlo cez kolegov z opozície. Poslanci hovorili o uznesení, ktoré má byť akýmsi úvodným...
Diaľnica má byť hotová o približne 4 roky.
Érsek k bratislavskému obchvatu povedal, že tam boli šikovní ľudia, ktorí vedeli, kde treba kúpiť pozemky.
Odborníci vidia aj iné možnosti ako len zadlžovanie štátu alebo súkromné diaľnice.
V júni to bude opäť protestná blokáda dopravy.
Dodatočné zdroje by štát mohol získať uvoľnením podmienok dlhovej brzdy.
Správa o podpise zmluvy so zhotoviteľom diaľnice pri Prešove potešila, no neznamená to začatie stavby. Kto sa dnes môže tešiť naozaj?
Problém s kolónami v Prešove však nová diaľničná štvorprúdovka s tunelom výrazne nezmierni. Diaľnici stále chýbajú dostatočné posudky o jej dopadoch na životné prostredie. Zrejme tak skoro ani hotové nebudú a dovtedy sa stavať...
Kilometer osemkilometrového úseku diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh vyjde vyše 40 miliónov eur.
Ako aktuálne vyzerajú dopravné stavby.
Podobná diskusia o doprave, akú zažíva Prešov, čaká aj iné mestá. Obchvat Prešova sa prehodnocuje a je možné, že jeho časť sa bude stavať v polovičnom profile. Namiesto 4-prúdovej cesty môže byť 2-prúdová. "V prípade polovičného...
Bojujú len za obchvat a nevidia iné riešenia? Aj tak to vidí Ján Kovalčík.
Stavebné povolenie juhozápadnej diaľnice D1 popri Prešove bolo vydané vo februári 2015. Čoskoro uplynie jeho platnosť.
Denník Pravda už druhýkrát v tomto týždni vyšiel na svojej titulnej strane s pochybným článkom, ktorý sa týka výstavby diaľnic. Text z utorka Lži pri obchvate Prešova informuje čitateľov, že analýza tímu Hodnota za peniaze z...
Preťažené cesty v Prešove nezvládajú nápor kamiónovej dopravy. Počas tohto týždňa sa na jednej ulici dvakrát prepadla vozovka. Štát však váha, ktorým smerom má vybudovať obchvat na rýchlostnej ceste R4, aj napriek tomu, že pre...
V Prešove z toho asi veľmi nadšení nie sú - teda celkom iste nie - ale ich slávny obchvat rastie v predmet veľkého politicko-fiškálneho sporu.
Kysuce, Orava, Turiec či Šariš čakajú, či sa politici dohodnú na financovaní diaľnic v ich regiónoch. Namiesto toho, aby sa rýchlo konalo, sa však politikárči. Vláda na viaceré úseky diaľnic nemá peniaze a požičať si nemôže pre...
Predstavitelia samospráv zo severu stredného Slovenska chcú údajne urobiť všetko pre to, aby sa odtrhli od Žilinskej župy a pridali sa k Banskej Bystrici. Sľubujú si od toho zastavenie úpadku a rozvoj. Najväčší význam prikladajú...
Prešov je každý deň zaplavený tisíckami áut, ktoré nemajú možnosť tretie najväčšie mesto Slovenska obísť. Napriek tomu štát prostredníctvom Útvaru hodnoty za peniaze na ministerstve financií skresľuje prínos pripravovaného...
Samosprávy a podnikatelia vyzývajú ministra dopravy na urýchlené riešenie problémov s úsekom diaľnice D1 pri Ružomberku.
Tranzit či osobné autá? Zachránia dopravnú situáciu vlaky? O tom diskutovali viceprimátor Prešova Štefan Kužma a analytik INEKO Ján Kovalčík.
Problémom diaľnice pri Prešove nie je, či ju stavať alebo nie. Ide o to, či je politická vôľa postaviť ju za dobrú cenu.
Diskusia o lacnejšom riešení nastala po zverejnení viacerých alternatív.
Druhý protest zablokoval dopravu na hlavnom ťahu na polhodinu.
Analytici prišli na to, že Prešovu sa dá pomôcť o takmer 300 miliónov eur lacnejšie, než sa to plánovalo posledné roky. Kažimír hovorí, že je neskoro riešiť všetko, ale severný obchvat prekreslia.
Severný obchvat tretieho najväčšieho mesta na Slovensku sa bude prekreslovať. Jeho juho-západný už nie.
Všeobecnej pozornosti vo vianočnom zhone ušlo, že projekt diaľnice okolo Prešova nie je spôsobilý na financovanie z fondov Európskej únie.
Pozrite si prejav Jána Kovalčíka na včerajšej diskusii s občanmi. Vysvetľoval, v čom vedenie mesta a kraja zaspalo, aké ďalšie opatrenia sú potrebné k obchvatu a prečo.
V utorok 14. 2. 2017 prebehla diskusia o tom, aký obchvat potrebuje Prešov. Aké sú alternatívy? Ktorá je pre Prešov najlepšia? A čo jeho výstavbu brzdí?
Hovoria o severnom obchvate s jedným tunelom v polovičnom profile.
Slovensko potrebuje dobudovať cestnú infraštruktúru a kľúčové je urobiť to čo najefektívnejšie. Dostať sa dnes zo Sniny do hlavného mesta zaberie viac času ako došoférovať z Bratislavy k moru.
Kažimír už má prinajmenšom vážne tušenie, že dnešný maximalistický plán zastaví buď Európska únia, ktorá naň odmietne pre nezrovnalosti prispieť, alebo vie o inej prekážke.
Analytický tím ministerstva financií vypočítal, že celkové riešenie dopravy v Prešove a okolí by po zmene trasy obchvatu na východný okraj mesta mohlo vyjsť asi o štyristo miliónov lacnejšie.
Rozhorčený predseda prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík predstúpil pred novinárov! Žlč mu vzkypela po tom, ako si prečítal analýzu ministerstva financií, ktorá spochybňuje plánovaný obchvat Prešova.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre neznalosť alebo pre konkrétny zámer, hovorí urbanista Martin Baloga.
Začal platiť dekrét, ktorý zakazuje cudzincom vlastniť pôdu na Kryme.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Začal platiť dekrét, ktorý zakazuje cudzincom vlastniť pôdu na Kryme.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.