Pravidelne aktualizovaný prehľad medializovaných informácií.
Nové mýto má vybrať viac peňazí. Otázkou je, či sa plán podarí.
Zmluvu so SkyToll štát nepredĺži.
Elektronické diaľničné známky sa predávajú popri papierových, mierne zdraželi.
Rakúsko pre budúci rok zvýšilo cenu diaľničných známok. Priplatia si za ne vodiči osobných áut a aj motocyklisti.
Na pumpách sa budú dať naďalej kúpiť aj papierové známky, systém na platbu digitálnych bude fungovať aj v češtine.
Nemecký minister dopravy si od zavedenia diaľničných poplatkov pre osobné autá sľubuje čistý ročný príjem okolo 524 miliónov eur.
Zdrojové kódy aplikácie ukázali na človeka s rovnakým menom, aké sa objavilo pri mýtnom kšefte.
Kontrolný systém Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. odhalil viac ako osemstotisíc vozidiel bez elektronickej diaľničnej známky.
Parlament odklepol zmeny v pokutách. Pokuty za čiernu jazdu sa znížia o polovicu.
Do konca júla vodiči nakúpili približne 1,6 milióna kusov krátkodobých, teda mesačných a 10-dňových, diaľničných známok.
Elektronické známky sú úspešnejšie, ako boli nálepky. Pokuty za čiernu jazdu štát stále neposiela a od októbra by sa mali znížiť.
Všetky práce, ktoré sa aktuálne robia, postupujú v zmysle časového harmonogramu. Dokončiť by sa mali postupne v rokoch 2018 až 2020, hovorí generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti RÓBERT AUXT.
Už o pätnásť dní by sme mali platiť nižšie pokuty za jazdu načierno po diaľnici, plánuje minister dopravy Roman Brecely. Ešte mu to neschválil ani parlament.
Za jazdu po spoplatnených úsekoch sa od vodičov nákladných áut vybrali v apríli milióny.
Národný letecký prepravca je nová vec, neviem, či budeme dotovať letenky, hovorí minister dopravy ROMAN BRECELY.
Nemecko zaviedlo mýto pre nákladné autá pred 11 rokmi a doteraz platilo len na diaľniciach a vybraných rýchlostných cestách.
Minister dopravy Roman Brecely ju chce znížiť na polovicu.
Maximálna výška pokuty po novom bude vo výške 150 eur. Ak ju vodič zaplatí do 15 dní, zaplatí len 100 eur.
E-známky vozidiel kontroluje Národná diaľničná spoločnosť. Pokutu zatiaľ nedostal nikto, štát ich nevie rozoslať.
Výstavba rýchlostných ciest na východe a juhu Slovenska, ktoré má vo svojich prioritách nová vláda, môže priniesť pokojný spánok obyvateľom miest a dedín.
Finančná skupina predala 10-percentný podiel v mýte ešte vlani, SkyToll tak úplne ovládol český podnikateľ.
Elektronickému cestnému mýtu prichádza na chuť čoraz viac európskych štátov. Minulý rok sa pridalo Rusko, tento rok pribudne Belgicko. Pre štáty je mýto ideálny nástroj, ako pravidelne získavať financie na opravu siete diaľnic a...
Súčasná vláda chcela na začiatku svojho funkčného obdobia urýchliť výstavbu diaľnic a dokončiť diaľnicu D1 medzi Bratislavou a Košicami do roku 2019. Napriek tomu, že do výstavby diaľnic sa za posledné štyri roky investovalo 2,1...
Nový systém elektronických diaľničných známok má výrazne vyššiu efektivitu výberu poplatkov za diaľnice a rýchlostné cesty od majiteľov osobných áut.
Elektronické diaľničné známky na Slovensku fungujú od januára tohto roku.
Spoločnosť, ktorú spoluvlastní J&T, u nás prevádzkuje systémy na mýto aj platbu diaľničných známok.
Európska komisia chce vytvoriť jednotný systém diaľničného mýta pre všetky únijné krajiny. Pre denník Die Welt to uviedla eurokomisárka pre dopravu Violeta Bulcová.
Ak prezident systém Platón nezruší, potom vodiči dodržia pôvodný sľub: ich nákladné autá úplne zablokujú vonkajší okruh okolo Moskvy.
Národná diaľničná spoločnosť si od nového systému sľubuje takmer stopercentnú úspešnosť kontrol počas roka, ako aj nárast tržieb.
Najväčšiu sumu za použitie ciest u nás zaplatili autá zo Slovenska 9,5 milióna eur. Za nimi nasledovali Poliaci, ktorí uhradili 2,9 milióna eur.
Národná diaľničná spoločnosť ešte dobudovanú diaľnicu nestihla otvoriť.
Príprava na vybudovanie a prevádzku elektronického predaja diaľničných známok pre automobily do 3,5 tony sa začala.
V tendri podľa vyhodnotenia Národnej diaľničnej spoločnosti predložila najnižšiu cenu firma SkyToll, ktorá už na Slovensku prevádzkuje elektronický mýtny systém.
Mýtna spoločnosť SkyToll má za ponúknutú cenu dodať a približne osem rokov prevádzkovať systém elektronických diaľničných známok.
Peniaze z elektronického mýta sa záhadne strácajú. Hoci kamionisti platia dva razy toľko, v pokladnici zostáva menej peňazí ako pred zavedením mýtneho systému.
Komisia vypočítala, že firma Fleetpay si môže z mýta, ktoré platia kamionosti, postupne odkrojiť 140 miliónov eur. Štát označil jej nástupcu, tentoraz cez tender.
Od pondelka platí v Chorvátsku nový cenník. Na niektorých úsekoch zaplatíte viac, inde menej, rozdiely nie sú veľké.
Európsky komisár pre energetiku Günther Oettinger by chcel, aby v Európskej únii existoval jednotný systém diaľničných poplatkov pre osobné automobily. Povedal to v rozhovore pre nemecký nedeľník Welt am Sonntag. Svojím...
Župa, Záhorská Bystrica a Rusovce chcú zrušiť diaľničné známky na dvoch častiach D2. Ministerstvo dopravy nevidí dôvod, prečo by diaľnica od Stupavy a od maďarských hraníc do Bratislavy nemala byť spoplatnená.
Sumu zaplatí štát napríklad za to, že sa od januára 2014 rozšírila mýtom spoplatnená sieť ciest.
Dopravcovia môžu niekde pre mýto zablokovať dopravné uzly či hraničné priechody, inde spomaliť dopravu.
Štát zisťuje, kde je veľa kamiónov na cestách, kde nemajú čo robiť.
Ďalšie spoplatnenie ciest a vyššie mýto najviac priťažia dopravcom na východe.
Kamióny chodia aj tam, kde nemajú čo robiť. Poškodzujú pritom majetok samospráv a otravujú obyvateľom život. Štátu sa s takýmito priestupkami zatiaľ veľmi nedarí vyrovnať.
O necelé dva roky nebude treba nalepovať diaľničnú známku na sklo, pokuta za jazdu bez platenia príde majiteľovi auta.
Župa chce ochrániť cesty druhej a tretej triedy. Obmedzenia by mali platiť od januára, najneskôr od februára.
Slovensko už vážny spor pre mýto s euroúradníkmi má, môže pribudnúť ďalší.
Stavebná firma, ktorú štát vyradil z boja o lukratívnu diaľničnú zákazku, sa bráni. Kto postaví najdlhší diaľničný tunel u nás, stále nie je jasné.
So žalobou voči Slovensku sa obráti na Európsky súdny dvor v Luxemburgu stavebná spoločnosť Skanska. Po tom, čo bola vylúčená z verejnej súťaže na rekonštrukciu železničnej trate Zlatovce – Trenčianska Teplá podľa nej z...
Štát má vysvetliť, prečo spomedzi podobne vysokých ponúk na diaľnicu vyhadzuje aj pre nízku cenu, myslí si analytik. Zákazku pritom štát ponúkol štvrtému v poradí – Váhostavu.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.